Jawa připravuje nový cruiser - první foto a informace
Jawa již testuje nový cruiser, který bude doplňovat stávající nabídku. V té je nyní Jawa 300 CL, model 42 a v Evropě nově i Pérák. Právě z Péráka si nový cruiser má vzít svůj základ.
Jawa již testuje nový cruiser, který bude doplňovat stávající nabídku. V té je nyní Jawa 300 CL, model 42 a v Evropě nově i Pérák. Právě z Péráka si nový cruiser má vzít svůj základ.
Rozmohl se nám tady takový nešvar. Italští výrobci nakupují podvozky v Asii, zatímco asijští výrobci nakupují v Itálii. Na hlavu postavená strategie má zřejmě své opodstatnění.
S jistou mírou nadsázky mohu říct, že teď už asi neexistuje nic, co by pro cestovní enduro od Royal Enfieldu zvaného Himalayan, nebylo možné. Sama jsem se o tom dost přesvědčila, když jsem tento motocykl sedlala ve své první motosezoně a zajela s ním úspěšně svůj první amatérský offroadový závod. Bylo až s podivem, kolik toho tenhle poctivý kousek indické ocele unese. Nyní si navíc může přivlastnit přídomek "dobyvatel".
Americký výrobce anoncuje premiéru nového modelu... a vlastně nevíme jakého. Po světě ovšem začaly kolovat informace, že by se mohlo jednat o nového, "menšího" a levnějšího Sportstera.
Brough Superior Nefud dostal své jméno po arabské poušti, která se vyznačuje jemným cihlově červeným pískem, což připomíná i barva laku použitého na nádrži a předním blatníku tohoto stroje. Avšak příběh, který tento exkluzivní scrambler nese, je mnohem bohatší.
Donedávna bylo pro běžného Evropana zcela nemyslitelné si pořídit motorku z Indie. Někteří evropští výrobci zjistili, že mnoho lidí provokuje spojení "Asie a motocykl" natolik, že se zobecňuje a hledají se vady i tam kde nejsou. Což ale až tolik neplatí o Indii. Indické produkci se leccos promíjí.
Livewire, elektrická divize Harley Davidsonu akceleruje vývoj své elektrické platformy. Není se čemu divit, protože současný Livewire je "už" dva roky starý a vývoj jde tak rychle kupředu, že bez intenzivních modernizací by byl Livewire zanedlouho ten druhý....
Dot Motorcycles, jakkoliv je u nás spíše neznámý, je značka s historií, která sahá až do roku 1903. Po desetiletí jejich vzestupů a pádů ovšem značka roku 1978 oficiálně zanikla. To jméno oficiálně nepoužíváme náhodou, díky fanouškům a dědicům značky se povedlo značku znovu rozdýchat a společně s Guyem Martinem tak společnost představuje dva nové, a nutno uznat, že designově velmi povedené, motocykly.
Zítra uběhne "vacatio legis", tedy lhůta od zveřejnění po vznik účinnosti nové normy, která v Itálii zakazuje offroad všech vozidel, které jsou mimo asfalt mimo stanovený účel.
S elektrickými endury a motokrosovými motorkami se setkáváme už nějakou dobu. Konkrétním příkladem je KTM E-XC, nebo Alta, dej ji pánbu sladký spánek. Nyní přichází do prodeje motocykl Stark VARG.
Italská společnost Bimota představila při rozhovoru na veletrhu EICMA 2021 novou verzi Tesi, cestovní motocykl s technikou Kawasaki.
Ducati jakkoliv má v nabídce své scramblery, jsou to "scramblery" spíše tak na rovnou polní cestu. Multistrada Enduro je zase veliký a těžký cesťák s limitovaným offroad potenciálem. Přicházející DesertX je dle Ducati nefalšovanou adventure motorkou.
Triumph vyrábí model Tiger již od roku 1937. Tiger 1200 potom od roku 2012, kterým měl ještě jméno Explorer. Ted byl nyní mohutně modernizován.
Kawasaki sice deklarovala urychlený úprk k elektrickým motorkám, upřít se ovšem nedá, že benzínové motocykly ji živí právě teď. A kdo chvíli stál, stojí opodál a to Kawa určitě nechce. Proto vylepšuje to, co ji dělá největší reklamu.
Motocyklová výstava Motorcycle Live v britském Birminghamu zažila návrat britské klasiky ve formě značky BSA, která se po více než čtyřiceti letech vrací na trh.
V britském Solihullu se pod vedením indického TVS Motor Company původní personál pustil pořádně do práce a po své vlajkové lodi V4SV, tak představuje další perlu, zatím ve stádiu prototypu, která by měla být kompletně vyrobena v Anglii. Jedná se o motocykl V4CR, přičemž poslední dvě písmena odkazují na historii a označují Café Racer.