S jistou mírou nadsázky mohu říct, že teď už asi neexistuje nic, co by pro cestovní enduro od Royal Enfieldu zvaného Himalayan, nebylo možné. Sama jsem se o tom dost přesvědčila, když jsem tento motocykl sedlala ve své první motosezoně a zajela s ním úspěšně svůj první amatérský offroadový závod. Bylo až s podivem, kolik toho tenhle poctivý kousek indické ocele unese. Nyní si navíc může přivlastnit přídomek "dobyvatel".

Donedávna bylo pro běžného Evropana zcela nemyslitelné si pořídit motorku z Indie. Někteří evropští výrobci zjistili, že mnoho lidí provokuje spojení "Asie a motocykl" natolik, že se zobecňuje a hledají se vady i tam kde nejsou. Což ale až tolik neplatí o Indii. Indické produkci se leccos promíjí.

Dot Motorcycles, jakkoliv je u nás spíše neznámý, je značka s historií, která sahá až do roku 1903. Po desetiletí jejich vzestupů a pádů ovšem značka roku 1978 oficiálně zanikla. To jméno oficiálně nepoužíváme náhodou, díky fanouškům a dědicům značky se povedlo značku znovu rozdýchat a společně s Guyem Martinem tak společnost představuje dva nové, a nutno uznat, že designově velmi povedené, motocykly.

Kawasaki sice deklarovala urychlený úprk k elektrickým motorkám, upřít se ovšem nedá, že benzínové motocykly ji živí právě teď. A kdo chvíli stál, stojí opodál a to Kawa určitě nechce. Proto vylepšuje to, co ji dělá největší reklamu.

V britském Solihullu se pod vedením indického TVS Motor Company původní personál pustil pořádně do práce a po své vlajkové lodi V4SV, tak představuje další perlu, zatím ve stádiu prototypu, která by měla být kompletně vyrobena v Anglii. Jedná se o motocykl V4CR, přičemž poslední dvě písmena odkazují na historii a označují Café Racer.