Jedna z nejlepších věcí, kromě samozřejmě Arnolda, která kdy vzešla z Rakouska, je řada supermotardů od KTM. A zejména nová 450 SMR, která byla představena jako ultimátní zbraň pro jízdu na okruhu. Bez pochyb, tato mašina je příliš lákavá na to, aby byla přehlédnuta, a pro rok 2024 se stává ještě návykovější.

Nadcházející veliké cestovní enduro od BMW je jedním z nejočekávanějších strojů roku 2023. Homologační dokumenty zmiňují, že válce stroje budou mít 1291 kubíků objemu. A dle fotek i hliníkový rám.

MV Agusta bude počítat nemalé škody. Vlastník kontrolního balíku akcií MV Agusty (KTM, alias Pierer Mobility Group) údajně hodlá zaříznout výrobu jejich novinek. Segment cestovních endur přitom zažívá v Evropě a i ve veliké části světa roky hojnosti a MV Agusta by se mohla stát pro KTM nepříjemným konkurentem.

Ze země draka to poslední dobou burácí v tříválcovém taktu. Poté co oznámil vývoj tříválcového motoru Zontes, QJ Motor i Loncin, nově se k nim přidává i CFMOTO. To se neomezuje pouze na motor, ale bere si za předlohu kompletní motocykl MV Agusta Turismo Veloce.

Pro Kawasaki je model ZX-6R tak trochu horký brambor. S příchodem emisní normy Euro4 trochu otálela a Ninju musela stáhnout z trhu. Chvíli poté co ji uzpůsobila pro splnění emisní normy Euro4, přišla Euro5 a ZX-6R se zase musela odporoučet. Nejnovější zprávy hovoří o tom, že ZX-6R již splňuje Euro5 a mohla by se začátkem příštího roku znovu vrátit.