Ještě se nám ani nepřekulil rok 2021 do své druhé poloviny a někteří výrobci již spěchají s novinkami pro rok 2022. Jedním z nich je Suzuki, konkrétně s naháčem GSX-S 1000.

Suzuki svého největšího naháče nemodernizovala od roku 2015. Příchod emisní normy Euro 5 byl dobrým důvodem, proč do stroje šáhnout a přinést něco nového. Předchozí model byl do značné míry designově outdated a osvěžení designu v intencích současných očekávání je tedy vítanou změnou.

Design pro rok 2022 popisuje Suzuki jako "ostrý jak žiletka a připraven k útoku". Přeloženo do reality to znamená, že na stroji najdeme pramálo oblých částí a všechno co šlo je hranaté. Na první pohled zaujme trojitá kaskáda předních LED světel. Světla navíc mají design včelí plástve a jejich design je velmi zajímavý.

S příchodem emisní normy Euro 5 musela Suzuki zákonitě sáhnout do motoru. Modelový ročník 2022 tedy bude mít maximální výkon rovných 150 koní při 11000 otáčkách, což je o 2,5 koně více než starý model. Ten ovšem dosahoval výkonu 147,5 koně v  10000 otáčkách. O 3 Nm šel dolů maximální kroutící moment. Dá se říci, že přísnější emisní norma se na výkonu stroje nijak neprojevila a vše zůstává tam kde je. Suzuki sice deklaruje, že z nuly na 200 nový model akceleruje o 0,06 sekundy rychleji, ale co si budeme povídat, je to jen o malinko méně než trvá mrknutí oka.

Suzuki hovoří o tom, že nová GSX-S by měla být uživatelsky příjemnější než ta stará. Motor má vyhlazenější křivku kroutícího momentu. Přispěla tomu i nová vačka a několik dalších komponent uvnitř motoru. Ačkoliv má stroj stejný rám, byla přepracována ergonomie motocyklu, aby měl řidič příjemnější posez. Řídítka jsou o 23 mm širší, jsou více natočena nahoru a o 20 milimetů blíže k řidiči. Podvozek tvoří plně nastavitelné vidlice KYB o průměru 43 mm. Zadní odpružení téže značky disponuje nastavením předpětí pružiny a odskoku kola.

Elektroniku zastupuje nový systém SIRS. Suzuki Inteligent Ride System do sebe zahrnul všechny jízdní a bezpečnostní funkce. Počínaje elektronicky ovládaným plynem, quickshifterem, jízdními režimy, kontrolou trakce, ABS systémem, pomocníkem rozjezdu a systémem proti chcípnutí motoru. 

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Nová GSX-S má novou sedačku, která umožní lépe dosáhnout na zem. A větší nádrž, která zvýší dojezd na jedno tankování. Kola jsou bržděna tradičně radiálními třmeny Brembo, které se zakusují do 310-milimetrových kotoučů. Nová GSX-S by se měla objevit u dealerů v druhé polovině tohoto roku.