Že Čínský trh vydává jednu kopii za druhou jsme si už zvykli. Dalším kuriózním příkladem je "baby" Africa Twin.

Motocykl pod názvem Dahaidao 500 GS-ADV si bere nepokrytě co se mu zlíbí. Když pomineme označení GS, které používá pro své advíky BMW, je to zejména design Hondy, kterým se tento čínský crossover inspiroval. A nejenom design, ale i barvy a v případě nápisu GS u bílého modelu "Adventure Špiritus" dokonce i font písma. A samozřejmě nesmějí chybět zlaté ráfky.

Jistě že se o klon nejedná, protože je vybaven motorem Loncin 500, který používá RVM 500 by Jawa, nebo nedávno uvedený crossover Voge 500 DS. Motor dává 48 koní a 43 Nm kroutícího momentu. GS-ADV je vybaven koly o rozměru 19 a 17 palců, čímž jasně ukazuje, že míří (i jak sám název napovídá) do adventure segmentu, než do těžšího endura.

Motorka je vybavena částečně nastavitelnými tlumiči Fast ACE s dráhami odpružení 230 milimetrů. Dále radiálními brzdami J.Juan s vypínatelným ABS systémem, systémem hlídání tlaku v pneumatikách, barevným TFT displejem s možností připojení vašeho mobilního telefonu, s integrovanou GPS, měřením atmosférického tlaku a vlhkoměrem. Současně LCD displej obsluhuje přední a zadní kameru pro nahrávání jízdní situace.

Aby nebyl stroj odkázán pouze na TFT panel, pod velikým barevným LCD má ještě separátní digitální rychloměr a kontrolky. Motocykl je vybaven přední i zadní nádrží o souhrnné kapacitě (těžko uvěřitelných) 40,3 litrů paliva. Suchá hmotnost stroje je 178 kilogramů.

Dahaidao 500 GS-ADV myslí i na menší jezdce. Sedlo je výškově nastavitelné v rozmezí 860-820 milimetrů. Výškově nastavitelné je i plexi.

Dá se velmi pochybovat o tom, že by se tento stroj dostal do Evropy. I když... je to jen věc stávajících dovozců, jestli tuto motorku nezačnou distribuovat pod nějakou svou značkou. Na čínském trhu se motocykl prodává v přepočtu za 110 tisíc Kč. Což ani na tamní poměry není málo. Pokud by se prodávala u nás, s přihlédnutím k homologaci, dopravě a přiměřenému zisku by se mohla očekávat cena kolem 160 tis. Kč.