BMW nabízí náhled do roku 2024, alespoň co se modelu NineT týče. Jak je známo, modelů pro rok 2024 se u mnoha výrobců můžeme setkat již cca v půlce roku 2023. Ne jinak tomu bude u BMW, které avizuje i změnu názvu. NineT se nově bude jmenovat R 12 NineT.

BMW R 12 NineT pro rok 2024 přijde s celou řadou, zejména designových změn. Ty mají dát stroji ještě klasičtější tvary a uhladit jeho design. Předně to bude zcela nová nádrž, které chybí po její pravé straně typické sání a nádrž bude tudíž oboustranně symetrická. Kryty dostal i olejový chladič a nové R12 dostane i zcela jiný kryt prsíček motoru.

Nový model potěší zejména úpravce, protože nový podsedlový rám je šroubovaný a tudíž přinese mnohem větší volnost customizace zadní části stroje. A není to jen o konstrukci, ale také o designu. Nad zadním kolem je nové blatníčkové lízátko, pod zcela novou sedačkou jsou boční kryty zakrývající zadní odpružení. Bližším zkoumáním, zejména fotografie z levé strany motocyklu docházíme k závěru, že změna proběhla i na hlavním rámu, jehož diferencí si nejvíce všímáme v místě nad stupačkou jezdce.

Za sedačkou jezdce je instalován aerodynamický bobek, který není pouhým krytem sedačky spolujezdce. Sedačka spolujezdce zcela chybí a chybí i jeho stupačky. Tato verze R 12 NineT je tedy striktně jednosedadlová. Což na druhou stranu neznamená, že se v budoucnu neobjeví i dvoumístné provedení.

R 12 NineT bude vybaveno stále stejným, vzduchem chlazeným boxerem, u kterého nepředpokládáme, že by výrobce sahal do objemu válců. Může ale dojít k odlišnému naladění motoru, protože nový NineT má jiné výfukové svody, inovovanou výfukovou koncovku a to se může projevit v odlišné výkonové křivce. Tomu napovídají i odlišné škrtící klapky za sáním. Nelze přehlédnout, že na hlavách válců jsou nová ventilová víka, se zjednodušeným a uhlazeným designem. A také cosi nového na převodovce na její levé straně. Na horní straně motoru nad válci je nově zřetelný veliký nápis R12.

Nový model bude mít také lehce revidované přístroje. Stále zůstanou dva kulaté budíky. Designová změna bude zejména na straně otáčkoměru, kde se nově otáčky neoznačují v jednotkách, ale v desítkách, jak je označovalo BMW do konce osmdesátých let.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Nadcházející BMW R 12 NineT se designem ještě více vrací do sedmdesátých let. Rovná linka nádrže-sedačky-blatníku, boční kryty "kaslíků", café-race bobek za sedačkou a symetrický tvar nádrže evokují jednoduchost a účelnost motocyklů z dob minulých. A přesto stále drží typickou designovou linku řady. Detailní údaje a ceny se dozvíme až na konci léta 2023. A abyste se je dozvěděli jako první, stačí se regnout na stránkách tohoto modelu přímo u BMW.