Již na začátku tohoto roku oznamoval Polaris, že Indiana odloučí do samostatné divize. Jakmile to udělal, obratem ho nečekaně prodal.

Indian Motorcycles tak skončil v rukou investičního fondu Carolwood LP a majitelé motocyklů by ohli mít obavy, jaký bude osud jejich milované značky. Carolwood LP totiž nemá v portfoliu žádnou takto velikou technologickou značku a tudíž nemá znalosti, jak s ní nakládat. Jeho investice jsou spíše v potravinářství.indi3

Naštěstí byl ihned po odkoupení Indianu jmenován do vedení společnosti Mike Kennedy. Člověk, který se pohybuje po 25 ve vedení společností věnujícím se motocyklovému sektoru, z toho 20 let byl u Harley Davidsonu.

indi2

Mike Kennedy má vizi, motocykly má v srdci, rozumí specifické komunitě zákazníků, řidičům motorek, specifikům dealerství a tak nějak vlastně všemu, čemu Polaris tak úplně nerozumněl. Na druhou stranu nelze upřít Polarisu fakt, že Indiana postavil doslova z popela a Harley Davidsonu vyrobil solidní konkurenci.

indi1

Indian zaměstnává celkem 1000 lidí, přičemž 100 jich zůstane u Polarisu a 900 odejde s Kennedym. Těch 100 jsou většinou lidé, kteří seděli na dvou židlích a pro Polaris a Indian dělali třeba účetnictví, nebo marketing. Ty bude Indian najímat odznovu.

Dá se polemizovat nad důvody, proč k tomu došlo. A nakonec to nebude tak obtížné. Polaris se v posledních dvou letech potýká s úbytkem zájmu a má napjaté účetnictví. Osamostatnění Indianu tak bylo plánované kvůli účetnímu očištění aktivit, nebylo ovšem až tak plánované ho prodat. Zřejmě do něj přišla nabídka, kterou Polaris chytil za pačesy. S novým silným vedením Mika Kennedyho to vypadá, že se majitelé motorek nemusejí ničeho obávat a možná naopak, Indian se nadýchne k lepší budoucnosti.