Aktualizováno - BMW svolává 1385 kusů uvedených motocyklů kvůli nekvalitní součástce v motoru. Ta by dle BMW mohla v budoucnu způsobit výraznější problémy s životností agregátu.

Nový motor BMW je vyráběn společností Loncin a následně je montován v Berlínské továrně BMW do šasi motocyklů. Jaká součástka to je, to se BMW zdráhá prozradit. 1385 kusů není konečné číslo. Jsou to kusy prodané pouze v Evropě a celosvětově jich bude více. Z Německa je hlášeno, že prvních 50 svolaných zákazníků dostalo celé nové motocykly a jejich stroje byly kompletně staženy.

Noví zákazníci by již měli dostat stroje s inovovaným motorem, kde byla předmětná součástka vyměněna za kvalitnější. V té souvislosti se i posouvají datumy dodávek motocyklů k čekajícím zákazníkům, protože v první řadě potřebuje BMW vyřešit stroje těch co je již provozují. Dealeři značky dostali na předváděcí stroje limit 1200 kilometrů. Po těchto najetých kilometrech musí stroj odstavit a připravit na výměnu (stroje, nebo součástky).

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Aktualizace: Podle neoficiálních zpráv by se mělo jednat o uložení vačkového hřídele. To se vydíralo a v budoucnu by pak mohlo dojít k destrukci celého vršku motoru. BMW stávajícícm majitelům nabízí několik variant řešení. Jak bylo již dříve napsáno, některým zákazníkům byly stroje vyměněny za jiné. U italských zákazníků (300 prodaných strojů) existuje i druhá varianta - možnost zapůjčení náhradního stroje po dobu opravy. Třetí varianta je částka ve výši 1500€ jako omluvenka za způsoběné potíže. Tato částka se dá vyčerpat v BMW shopu za doplňky a oblečení BMW.


BMW má s problémy s Asijskými dodavateli dobře zažité. První generace F 800 GS se taktéž potýkala s problémy s motorem. První várka motorů pocházela také od Loncinu. Po kvalitativních obtížích se nakrátko přesunula výroba do Tchaiwanského Kymca, kde BMW vyrábělo své jednoválcové motory. Poté co Loncin své trable vyřešil, výroba dvouválcovývh motorů mu byla opět navrácena.

Uvedení menšího modelu G 310 GS z Indické koprodukce s firmou TVR se BMW potýkalo ještě s většími problémy. Model postihly měsíce odkladů, protože ho provázelo tolik závad, že celých 5000 kusů bylo sešrotováno. Poté se čekalo na inovované komponenty, které by problémy vyřešily.