Na první pohled jsou změny málo viditelné. Na druhý je jich vidět mnoho. Nový 790 Duke R bude pro mnoho zájemců právě to, na co čekali.

První čeho si lze všimnout jsou kola jiné barvy. Šedo - oranžová kombinace byla vyměněna za bílo-oranžovou, stroj má plně nastavitelný podvozek, a přední brzdy KTM (OEM J.Juan) byly vyměněny za monobloky Brembo. Přední třmeny vypadají na model GP4-RR, ale vzhledem k jejich ceně kolem 3300 USD za pár by se mohlo jednat i o nové třmeny Brembo Stylema, které se poprvé objevily u nové Ducati Panigale V4 a které by měly mít zhruba poloviční cenu.

Na testovacím modelu chybí stupačky spolujezdce, ale vzhledem k přítomnosti druhé sedačky jsou zřejmě jen účelově sundány. Jak máme zkušenosti s předchozími R modely, KTM obvykle dodala pár koníků navíc. Je možné, že u 790 Duke R tomu bude podobně. V listopadu 2017 prohlásil ředitel KTM Hubert Trunkenpolz, že KTM 790 Duke bude disponovat výkonem 97 koní a R-ková verze jich bude mít 115.

Realita je taková, že standardní verze má 105 koní a pokud bude mít verze R koní 115, bude to dramaticky výrazně vyšší výkon, který nebude znát pouze papírově.  A nebyly by to pouze koně. R-kové verze mimo již zmíněných kvalitnějších komponent byly obvykle vybaveny jiným managementem, ať se jedná o jízdní režimy, nebo o stabilizační systémy. I tady má KTM otevřený prostor.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

 

@Morebikes