Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme proti tomu protestovat, ale to je asi tak vše co proti tomu můžeme dělat. Elektrické motorky jsou tady a i když si je třeba nekoupíme, na trhu je o to rozmanitěji.

Čína je největší trh elektrických vozidel na světě a mimo automobilů jsou to také mnohé značky elektromotocyklů. Někdo jen vyrábí a někdo zase vedle toho dělá výzkum a vývoj. Evoke Motorcycles testuje již druhou generaci modulárních baterií, které umožňují ultra rychlé nabíjení.

Standardní motocykl Evoke se nabíjí z 230V zásuvky 4 hodiny. Nové modulární baterie jsou složeny z lithium-iontových článků 18650, které jsou poskládány tak, aby umožňovaly nabíjení vysokým proudem. Pomáhá tomu kombinace teplotních čidel a přepínačů, které posílají proud tam kde to články zvládnou nejlépe a naopak, omezují nabíjecí proud na úrovní mikromodulu, pokud čidla zjistí že se mikromodul dostává do vysoké teplotní zátěže.

Výsledkem je, že kombinace tohoto hardwaru a optimalizačního softwaru umožňuje nabít baterie na 80% za pouhých 15 minut. Zajímavostí je, že mikromoduly jsou složeny do jednoho module packu, který se dá štosovat za sebou. Z několika takovýchto bateriových modulů je potom možné složit energetický článek i pro automobil, nebo autobus. Jeden modul se bude používat pro motocykly Evoke, které mají již nyní dojezd kolem 200 kilometrů.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Modularita bateriového packu je tak daleko, že výměna baterie v motocyklu trvá pouhých 20 vteřin. Evoke disponuje sítí výměnných stanic, které můžete dohledat skrze aplikaci MyEvoke ve svém mobilním telefonu.