Oklikou kolem celého světa se dostaly designové náčrty do rukou veřejnosti. Unikly z Brazilského úřadu průmyslového vlastnictví (Brazil Instituto Nacional da Propriedade Industrial) a zobrazují jak bude nové RS vypadat.

BMW sice ještě nepotvrdilo, že se nový stroj bude jmenovat F850RS, ale dle již vydaných marketingových materiálů by tomu tak mělo být. A finální vzhled vypadá, že se velmi drží své předlohy v podobě konceptu 9cento, který byl společností BMW ukázán květnu 2018.

listr5BMW 9cento concept z května 2018

 

Z bočního pohledu sdílí nové RS hodně designových myšlenek staršího modelu S1000XR a je vidět, že i samotné 9cento v tomto ohledu mělo kde čerpat inspiraci. Oproti konceptu je nové RS cestovnější. Plexi není tolik příkře sportovně skloněno, podobně jako kapotáž. Sedačka je výrazně nižší a delší a zároveň větší, aby se na její zadní části mohl pohodlně posadit spolujezdec. Výška řídítek byla zachována a pro komfortnější cestování byly oproti 9centu posunuty stupačka dopředu a dolů, aby nebyly tolik sportovní.

nc2
Designová předloha BMW 9cento a jeho produkční verze
nc1

Rám a motor zůstaly nezměněny, stejně jako zadní kyvná vidlice. Změněn byl úhel přední vidlice, který je nyní větší, aby se stroj lépe vedl za vyšších rychlostí. Název konceptu 9cento (devětset) napovídal, že by mohl mít objem válců blízký devíti stovkám. Očekáváme zachování motoru s objemem 853 ccm, jako má stávající F850GS.

nc3

BMW by mělo zachovat symetrický design předních světel, jak nově započalo v superbike S1000RR. Již žádné stroje, které vypadají jak po mozkové příhodě. Přední světla jsou tedy symetricky rovná a budou kompletně LED. Na náčrtu je kombinace analogového kulatého otáčkoměru a digitálního segmentu. Můžeme ale s jistotou říci, že před řidičem bude barevný TFT LCD.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

nc4