Rocket 3 TFC nebude, jako limitovaná série, na trhu sám. Triumph mu připravil dva bratříčky, které osloví širší spektrum zákazníků.

Model TFC si ovšem zachová exkluzivitu ve výkonnějším motoru, protože jak bylo již dříve oznámeno, bude mít výkon 180 koní a 225 Nm krouťáku. Společným jmenovatelem R a GT je tříválcový řadový motor o objemu 2500 ccm, který dává 165 koní výkonu a 221 Nm kroutícího momentu. Motory jsou tedy o něco slabší, zřejmě pro lepší provozní vlastnosti a jejich vyšší životnost.

165 koní dávají při 6000 otáčkách a 221 Nm kroutícího momentu již při 4000 otáčkách. Triumph oznamuje, že Rocket 3 R zrychlí z nuly na sto za 2,79 sekundy, což je zrychlení na takto velikou motorku více než zajímavé. Oproti původnímu Rocketu s objemem motoru 2300 ccm je motor totiž o 18 kilogramů lehčí. Když k tomu připočítáme o 22 kilogramů lehčí šasi, dojdeme k hmotnosti o 40 kilogramů nižší, než měl starý Rocket III.

Přední tlumiče Showa o průměru 47 mm a zdvihu 120 mm umožňují nastavení útlumu a odskoku kola, zadní dvojité tlumiče s piggy-back nádobkami jsou nastavitelné kompletně s tím, že předpětí pružin je dálkově na kolečku. Triumph rozhodně nepodcenil ani brzdy. Předek brzdí 320 mm kotouče a třmeny Brembo Stylema, které byly donedávna doménou pouze superbajků, jako Ducati Panigale V4, Kawasaki H2R, nebo Aprilie RSV4. Zadní kolo je více než bohatě bržděno čtyřpístkovým třmenem Brembo P4.32, který se dnes používá na mnohých motorkách na brždění kola předního.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Model GT má pohodlnější sedačku spolujezdce, společně s bederní opěrkou, aby nám spolujezdec nesklouzával dozadu. A pro lepší cestovatelský komfort má malé plexisklo, pro vyšší aerodynamický klid.