Benelli TRK 502 Adventure X

 

  • Motor:  řadový dvouválec 499 ccm, 47 koní
  • Kola: 19 a 17"
  • Suchá hmotnost: 210 kg
  • Objem nádrže: 20 litrů
  • Cena cca: 165 000,- Kč

Benelli, obutá do kol s drátěným výpletem, s velikou nádrží, s velikým plexisklem, evokuje pravý adventure stroj se vším všudy. Italský design lahodí oku a výroba v Číně zase rozumně snižuje cenu. Benelli je nadmíru dimenzovaná pro větší zátěž, což se odráží také na její vyšší hmotnosti. Dobře si vede na asfaltu, již o dost hůře v terénu, protože má krátké dráhy odpružení a při rychlejší jízdě v terénu si často potykáte s dorazy odpružení.

 

Nádrž s kapacitou 20 litrů vám dá dojezd krásných 500 kilometrů na jedno tankování a chudá elektronická výbava stroje (má pouze povinné ABS) zase zvýší spolehlivost, protože kde nic není, tam se nemá co rozbít. Motor je potřeba držet dost v otáčkách a tak dálniční přesuny budou často s číslicí 7000 na otáčkoměru. Stroj má ovšem dvouválcový motor a tak vibruje jen mírně a velmi únosně. Stroj je sice za dobrou cenu, ale na druhou stranu je servisně náročnější. Olej se mění každých 3000 kilometrů, takže je potřeba s tímto na dlouhých adventure výpravách počítat. Zároveň výrobce předepisuje každých 20000 kilometrů výměnu rozvodového řetízku, což už je docela drahý špás. Ani ne tolik na materiálu, jako na součtu materiálu a práce.
Edit: Benelli vydala nový servisní list, kde posunula intervaly výměny oleje na 6000 kilometrů. Výměnu rozvodového řetízku z manuálu zcela vyloučila a namísto něho zapsala výměnu jeho napínáku na 25000 kilometrech. Takže servisní náklady budou výrazně nižší.