Je to již pár let, kdy nás výrobci motocyklů zásobují informacemi o budoucích modelech, vizích a patentech. Právě patentové přihlášky jsou největší studnicí pro spekulace o tom, co bude zítra a pozítří. Ovšem skutek utek a mimo pár elektrických skůtrů BMW a elektrického HD Livewire je u velikých výrobců motocyklů ticho po pěšině. Až do nynějška.

Ačkoli modely V7 patří mezi základní modely, je tato řada mnohem úspěšnější, než by se mohlo na první pohled zdát. V hierarchii Italského výrobce se jedná o nejúspěšnější a nejdéle prodávaný model.

Společnost BMW uvedla na trh naháče S 1000 R pro rok 2021.

Motocykl je nyní díky snížení hmotnosti lehčí než loňský model o 6,5 kilogramu. Pokud byste chtěli, můžete ještě zalovit v nabídce doplňků a vybrat si karbonová kola, která ušetří dalších 4,8 kilogramu. Nový model má nově asymetrické přední světlo a vylepšený protiblokovací systém ABS.

Za největší snížením hmotnosti stojí čtyřválcový řadový motor. Motor je z modelu S 1000 RR, až na to, že je o 5 kg lehčí. Má objem válců 999 ccm, výkon 123 kW (165 koní) při 11000 otáčkách za minutu s maximálním točivým momentem 114 Nm při 9250 otáčkách za minutu. Motocykl nyní vyhovuje veškerým požadavkům na splnění emisní normy Euro 5.

Společnost BMW Motorrad vylepšila převodové poměry na novém motocyklu tak, aby stroj poskytoval ještě rychlejší akceleraci.

Hmotnost rámu modelu S 1000 R byla výrazně snížena. Rám se nazývá se Flex Frame, má úzký design, který zmenšuje šířku motocyklu v oblasti kontaktní oblasti kolen. Díky této úpravě se jízda na motocyklu stává uvolněnější a jezdec má větší volnost pohybu.

Další novinky modelu:

  • Lehčí výfukový systém
  • 5-palcový TFT displej
  • Nový design přední části a předního světla
  • Nové boční kapotážové panely
  • Šestiosá měřící jednotka která moderuje náklonové ABS
  • ABS Pro se speciální senzitivitou pro režim Rain
  • Dynamická trakční kontrola, která vychází z WSBK zkušeností
  • Wheelie kontrola
  • Tři volitelné jízdní režimy (Rain, Road, Dynamic)
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Systém denního svícení (volitelně)
  • Řadící quickshifter (volutelně)
  • Jízdní režimy Pro s nastavitelnou wheelie kontrolou, startovací asistent a Asistent rozjezdu do kopce Pro :-D :-D :-D OMG (volitelně)

Co se týče elektroniky, nový model S 1000 R přichází s kontrolou trakce (DTC), kontrolním systémem ABS Pro s náklonovým ABS. Dále přichází s třemi jízdními režimy "Rain", "Road", "Dynamic". Plně nastavitelný režim "Dynamic Pro" je také k dispozici  s nastavením, které je součástí funkce "Riding Modes Pro". U tohoto modelu je nově zabudovaná funkce "Motorová brzda" ve spojení s řízením točivého momentu motoru (MSR) a funkcí "Power Wheelie". Funkce "Riding Modes Pro" pomocí Dynamic Brake Control (DBC) pomáhá jezdci při nouzovém brždění.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

BMW S 1000 R má poutavý design, takzvaný "ocas nahoru - nos dolů". Jsou použity nové prvky, které dodávají dynamičtější vizuální vzhled. Kromě základní červené barvy jsou k dispozici také doplňky Style Sport a balíček M s dalšími doplňky.

Když nevíte co s penězi, kupte za ně konkurenčního výrobce. Brembo kupuje za účelem "integrace brzdných řešení" svého konkurenta, Dánskou společnost SBS Friction S/A.

Pokuď se vám zdá Yamaha Tracer 9 příliš drahá, možná tento problém vyřeší Yamaha Tracer 7 GT, která se dá sehnat za dostupnější cenu.

Euro 5 a obecně jakékoliv nové emisní normy jsou veřejností vnímány jak krok k větším a těžším katalyzátorům a k následnému utlumení výkonu motoru. Honda s modelem NC750X pro rok 2021 ukazuje přesný opak.