Nadpis sám o sobě vyvolává úsměv na tváři. BMW nebude nikdy pro chudé. Ale může být pro ty, co nepotřebují být úplně na vrcholu kvantitativní a cenové pyramidy. Pro ně by se mohl brzy objevit menší sourozenec BMW R18 - BMW R12

Všechno vychází z několika informací a spekulací, které rozvířil magazín Visor Down, společně s italským magazínem InSella. VisorDown vydyndal nějaké informace přímo od BMW. Hovoří o tom, že BMW R18 by mohlo mít brzy menšího příbuzného, postaveného na základě motoru z Nine-T o objemu 1170 kubíků.

Tento motor byl u BMW nově předesignován. Má inovovanou hlavu válců, lepší mazání, chlazení a nové výfuky... aby splnil normu Euro 5. Ke splnění byl obětován pouhý jeden kůň výkonu a tak namísto 110 jich má jen 109 při 7250 otáčkách. Kroutící moment zůstal zachován a je stále na úrovni 116 Nm.

109 koní je ale stále na míle daleko před motorem R18, který má výkon 91 koní. Ty ale dosahuje při 4750 otáčkách. Otázka zní, zda-li chtějí majitelé takovýchto cruiserů točit motor doslova doblba. BMW by mohlo u R12 nastavit omezovač klidně na 5500 otáček a tak by se výkon nemusel dostat přes výkon R18.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Informace jsou zcela nepotvrzené a dalo by se říci že víceméně spekulativní. Na druhou stranu, BMW udělal svého času s Nine-T díru do světa a R18 a odvozené varianty by ho mohly směle následovat. Tudíž úvaha má svoji logiku.