Keanu Reeves není ve světě motocyklů zcela neznámou osobností. Od roku 2015 vyrábí stroje Arch Motorcycles a mimoto vlastní rozsáhlou a zajímavou kolekci nasbíraných motocyklů.

Chcete nové, lehké a univerzální enduro na každý den? Motorku, která nemá předepsaný servis po najetých motohodinách a tudíž je servisně méně náročná?

Mnohým závadám motoru se dá předcházet preventivní údržbou. A také tím, že víte na co se máte dívat a co máte poslouchat. Zkusme si říci něco o čtyřdobých motorech, s čím se můžete u nich setkat.

Na začátku byl stroj v inzerátu. Bylo to oskákané BMW, které mělo upravený rám a geometrii pro zdolávání těžkého terénu. A hlavně ručně vyráběné hliníkové nádrže. Gregor Halenda se do stroje zamiloval, ale než se rozhoupal, motorku mu před nosem někdo vykoupil.

Zimní přestávka je pro mnohé motorkáře nutné zlo a často je to zlo i pro jejich stroje. S motocykly je to jako s auty - když dlouho stojí, je to pro ně obtížnější období, než když jezdí. Co udělat na jaře za kroky, aby se váš stroj probudil v dobrém rozmaru?

Zakladatel společnosti Nembo Motociclette má svéhlavou filozofii. Že jsou na světě motocykly určené zejména pro transport posádky, bez vůně, bez zábavy, s vysokým technologickým základem, kterých je vyráběno tisíce ročně. A pak je Nembo.

Na světě se prodávají desítky modelů motocyklů. Některé z nich vyčnívají z řady. Z několika důvodů. Můžou být nejvýkonnější, něčím jedinečné, nebo mají prostě skvělý marketing a PR. Které to jsou?

Je zajímavé, kolik Hayabusa vzbuzuje emocí, když Suzuki oznámila konec jejích evropských prodejů. Ona je tedy vzbuzovala hned od začátku a to hned z několika důvodů. Byla to nejrychlejší produkční motorka na světě, byl to její výkon, byl to specifický design, byla to komunita lidí, která se kolem ní vytvořila.

Noví adventure jezdci jsou od sebe hodně odlišní. Jsou mezi nimi úplní nováčci toužící poznat v životě nová dobrodružství, jsou mezi nimi i ostřílení motorkáři, kteří si přičuchli k ježdění mimo asfaltové plochy a chtějí poznat nová místa, která předtím viděli pouze na fotografiích z cestopisů.

Hned jak KTM ukázala motor 790, objevily se spekulace, že takovýto motor by se hodil do malého adventure stroje na pomezí 690-tky a tehdejší veliké 1190-tky. Kdo měl možnost si zajezdit na Duke 790, tak pochopí, že jeho charakter se do adventure stroje víc než hodí.