Triumph nám po několik týdnů dopředu postupně odkrýval nový Speed Triple 1200 RR. Dnes přichází kompletní odhalení.

Nový Speed Triple 1200 RR konstrukčně zásadně vychází z model Speed Triple 1200 RS. Zásadní rozdíly oproti silničnímu naháčovi je menší polokapotáž, jiné přední světlo a stupačky jezdce, které jsou posunuty více dozadu a nahoru.

Pro sportovnější posaz jsou instalována nízká řídítka, která jsou na brýlích ukotvena o 13,5 centimerů níže a o 5 centimetrů více vpředu a motocykl je tak více okruhově orientovaným strojem, než nahatý Speed RS. A přesto se nejedná o Daytonu, která je plně kapotovaná. Speed Triple 1200 RR si zachovává vizuální lehkost.

Kapotáž stoje je poměrně nízko posazená a zcela nezvykle je vpředu kulaté světlo ve stylu neo-retro. Motor RR je stejný jako u RS. Poskytuje výkon 180 koní a nejvyšší krouťák 125 Nm. Tyto hodnoty jasně zaostávají za superbajkovou konkurencí, avšak - koho to zajímá? Nové RR si i tak najde dost zájemců, pro které není výkonostní špička měřítkem.
Motor je skrze antihoppingovou spojku spřažen se šestistupňovou převodovkou, přičemž řazení napomáhá obousměrný quickshifter, jehož naladění převzal Triumph ze své závodní divize Moto2.

 
Triumph Speed Triple 1200 RS versus 1200 RR

Jakkoliv se zdá být podvozek shodný s nahatým Speedem, v podání RR se jedná o elektronicky nastavitelný semiaktivní Öhlins se systémem Smart S-EC 2.0 OBTi. Je jednak uživatelsky plně nastavitelný, nebo díky semiaktivním algoritmům automaticky během jízdy sám upravuje úrovně útlumu a odskoku obou kol, podle zvoleného jízdního režimu a podle stavu vozovky. Brždění zajišťuje (pro Triumph již tradiční) brzdové třmeny Brembo Stylema, což je dnešní civilní špička v brzdných systémech. Přední brzdy jsou poháněny radiální brzdovou pumpou Brembo MCS. Brzdy jsou v područí náklonového systému ABS, který se dá v závodních režimech vypnout, stejně jako náklonová kontrola trakce.

Vozovky se dotýká pneumatikami Pirelli Diablo Supercorsa SP V3, které jsou mnohem více okruhově orientované, než Metzeler Racetec RR K3, které jsou u nahatého RS.  Triumph k novému RR také nabízí ještě více závodní pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa SC2 V3, které ale už nemají silniční homologaci a jsou určené výhradně na lámání okruhových rekordů.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Triumph zapracoval i na hmotnosti. Protože i přes instalaci kapotáže je celý stroj jen o 1 kilogram těžší než nahaté RS a váží natankovaný (Baťovských) 199 kilogramů. Objem nádrže je přitom 15,5 litrů. K nízké hmotnosti si dopomohl nezřídkým použitím karbonových komponent. Výrobce slibuje i servisní nenáročnost a servisní interval 1 rok, nebo 16000 ujetých kilometrů.

Před pilotem je instalován 5" barevný displej s možností připojení mobilního telefonu skrze aplikaci My Triumph. Skrze displej si může pilot vybrat z pěti různých jízdních režimů (Road, Rain, Sport, uživatelsky definovatelný Rider a okruhový Track), které mění závislosti nástupu výkonu motoru, nastavení podvozku, úrovně zásahu náklonového ABS a náklonové trakce. Režim Rider je uživatelsky definovatelný a je v něm možné všechny asistenční systémy vypnout

Nový Speed Triple RR by měl být k dostání těsně po Novém roce za cenu kolem 21000 €, tedy kolem 550 tis. Kč.