Yamaha to myslí s trialovýma motorkama vážně, když do vývoje investuje nemalé peníze. Tím spíš, pokud se má jednat o elektrickou trialku.

Elektrická trialová motorka by se mě osobně nadmíru líbila. Dávala by mi možnost si řádit na své vlastní zahradě, aniž bych jakkoliv prudil sousedy. Yamaha ve druhé generaci svého konceptu TY-E 2.0 ukazuje, kam s motocyklem míří.

Fanoušky trialových motorek hned napadne otázka: "má to spojku?" Odpověď je jednoduchá - ano, má. Což je klíčový prvek, které většina elektrických trialových motorek nemá. Yamaha svůj prototyp ve své druhé generaci řádně přestavěla. Má zcela nový rám z kompozitních laminátů, má nový a výkonnější motor a baterii s 2,5-násobným dojezdem (výdrží).

Baterie je současně nižší, čímž se Yamaze podařilo ještě o kousek snížit těžiště. Baterie je také o 20% lehčí, takže suma sumárum, dá se říci, že stroj by mohl vydržet "na baterku" více než vydržíte vy :-)

Nové trialce od Yamahy se nevyhýbá implementace elektroniky. Sada senzorů měří prokluz zadního kola a spojku a řídící jednotka upravuje výkon motoru pro optimální trakci. Tato vlastnost by měla být vypínatelná.

Nová Yamaha TY-E by měla být představena na FIM Trial World Championship v červnu, kde by se měla rovnou účastnit mistrovství světa. Bude také ukázána na Tokijském motocyklovém veletrhu od zítřka, do 27. března.