Pro značku Zero nejsou adventure motorky úplnou neznámou. Však má již několik let v prodeji modely DS a FX. Ty ovšem nebyly až tak úplně dobrodružně pojaté, jako je nové DSR/X.

Na rovinu... s litými koly není ani nové DSR/X úplný adventure motocykl či "cestovní enduro" a vzhledem ke koncepci a podvozku ho můžeme zařadit spíše mezi Adventure-Sport stroje. Vpředu ale obouvá 19-palcovou pneumatiku, což mu dává jakýs-takýs potenciál obout jinou, než čistě silniční pneumatiku a svému majiteli dá možnost si užít více svobody mimo asfalt.

Zájemce budou zajímat především technické parametry. Můžeme zmínit maximální výkon 102 koní, točivý moment 225 Nm a baterii o kapacitě 17,3 kWh, která dává motocyklu dojezd 290 kilometrů. 290 kilometrů v městském provozu. Pokud byste chtěli honit DSR/X po okreskách a v typické motocyklové kombinaci, potom klesá dojezd na hodnotu 185 kilometrů. A podle prvních testů je číslice 180 reálná, v případě že stroj nijak nešetříte a jezdíte s ním velmi svižně. V případě kombinace asfaltu a nějakého lehčího terénu je potom reálný dojezd kolem 230 km. Komu by přesto takovýto dojezd nestačil, může si doobjednat ještě jednu přídavnou baterii, která zvýší kapacitu na souhrnných 21 kWh.

Výhoda motocyklu je integrovaná nabíječka level 1 a 2, která umožňuje motocykl mimo nabíjení skrze standardní zásuvky nabít na rychlonabíjecím stojanu. Při 6,6 kW rychlonabíjení je baterie nabita za cca 2,5 hodiny.

Oproti jiným modelům Zero je zadní kolo DSR/X poháněno karbonem zesíleným řemenem s vyšší životností a odolností proti poškození kamínky či bahnem. Motocykl má taktéž nový rám, který je příhradový. Stojí na podvozku značky Showa s dráhami odpružení 190 milimetrů, což stroji dává jakýs takýs potenciál podívat se do terénu a účinně filtrovat větší nerovnosti. Kola jsou bržděna třmeny J.Juan. Vpředu jsou to dva radiální čtyřpístky a 320-milimetrové kotouče, zadní kolo je bržděno dvoupístkem a 240-milimetrovým kotoučem.

Elektronický mozek motocyklu zajišťuje systém Cypher III+, který v sobě integruje skrze veliký barevný TFT displej náklonové ABS od Bosche, náklonovou kontrolu trakce, tempomat, 5 jízdních režimů a speciální režim "Park", který zajišťuje pomalou motorizovanou manipulaci s motocyklem, včetně couvání. Což se může hodit, vzhledem k tomu že stroj váží nemalých 247 kilogramů. DSR/X je vybaven modulem Cellular Connectivity Module (CCM), který může uživatelům do aplikace v mobilním telefonu zasílat upozornění na cokoli, od informací o nabíjení, pádu motocyklu nebo jiných změnách stavu.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Výrobce vyzdvihuje nízké těžiště motocyklu, který se díky centralizace hmoty chová velmi precizně v zatáčkách, za vysokých rychlostí i při brždění. Zero DSR/X bude k dostání v české Republice za cenu kolem 650 tis. Kč