Množící se klevety o návratu klasické čtyřválcové Hondy daly za úkol japonskému magazínu Young Machine, aby zjistil podrobnosti. A nakonec nemusí jít pouze jen o drby.

Motoristickým éterem aktuálně rezonují dozvuky uvedení dvouválcových novinek Hondy - nového Horneta a nového Transalpa, které sdílejí společný motorový základ. Klasika je ovšem čtyřválcová, zejména po desetiletí prodejů modelů Four. Honda se negativně vyjádřila k vývoji litrové CB 1000, která by vycházela z designu CB-F (viz. obrázek v úvodu), který byl ukázán na prototypu z virtuální show v roce 2020. Nyní se hovoří, že by se mohlo jednat o 800-ccm čtyřválcový motor a motocykl Hoda CB800F.

 

CB800F by měla vycházet z designové předlohy retro motocyklu Honda CB900F z osmdesátých let. Osazen by měl být motorem původně z CB650R, kterému má být zvýšeno jak vrtání, tak zdvih pístů a výkon by měl být kolem 120 koní. My osobně se domníváme, že není jediný důvod, aby k příchodu CB800F došlo, v době, kdy má Honda k dispozici nový, potentní a dostatečně zábavný dvouválcový motor z nového Horneta.

Výše uvedené spekulace o příchodu nahatého čtyřválce jsou podle našeho mínění spíše přáním, vycházejícím z myšlenky, že Honda nemá žádný motor moderní objemové kategorie 800 ccm, který by mohl konkurovat osmistovkám jiných výrobců. CB650R má totiž "pouze" 95 koní. Honda ovšem má i CB1000R, která je také Neo-retro motocyklem. A ta má celých 143 koní, což je na hony před oněmi osmistovkami.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Podle našeho názoru se Honda bude snažit a zřejmě se již snaží vytěžit maximum ze své nové a dle počátečních reakcí úspěšné dvouválcové platformy. A brzy přijde s klasickým naháčem CB750R, či dokonce se scramblerem CL750, viz odkaz nad tabulkou.