Magnetoreologické tlumiče používá několik automobilek jako volitelnou výbavu. Nalézt je můžeme u Ferrari, Audi, nebo Lamborghini. Aplikace u motocyklu byla ovšem obtížná a proto se do jejich užití nikdo moc nehrnul. Profesoři a vědci na univerzitě v Salernu hledali cesty a založili společnost Spring Off,

která taktéž drží patent na řízení magnetických součástí, které jsou uvnitř pružící/tlumící jednotky.

"Magnetologický" se rozumí prvek, který při vystavení magnetickému poli rearuje změnou jedné, nebo více fyzikálních vlastností. V našem případě se mění hustota hydraulické kapaliny. Kapalinou není obyčejný tlumičový olej - spefikace ještě neunikla na veřejnost. Změna vlastností je pozoruhodná - jedná se o tekutinu, která může mít velmi nízkou viskozitu (blízkou viskozitě vody), příčemž působení magnetického pole je schopná ve zlomku sekundy změnit svou hustotu na velmi hustý olej (laicky vysvětleno).

Současné moderní semiaktivní podvozky fungují na principu nastavování tloušťky průtokových kanálů vidlice na základě údajů z akcelerometru. Je k tomu nutná mechanická vazba. Magnetorologické tlumiče jsou vybaveny magnetickou lištou, která ovlivňuje částice reagující na magnetické pole, o velikosti 3-5 mikronu. Částice jsou rozptýleny v tlumičovém oleji a reagují na změnu magnetického pole až 1000x za sekundu.

Magneto tlumiče byly testovány na Moto Morini Granpasso 1200R. Instalace do stroje umožňuje nastavovat podvozek dle vůle pilota - prozatím pomocí počítače, či aplikace v mobilním telefonu. Počítá se do budoucna, že systém bude plně integrovaný do dashboardu stroje a ovládání bude skrze standarní uživatelské prostřední motocyklu. Prvotní rozjezd byl ve znamení příliš měkkého, až blátivého podvozku. Zhruba po 12-ti kilometrech došlo k zahřátí tlumičové kapaliny a promíchání do té doby usazených magnetických částeček uvnitř kapaliny. Poté začala fungovat semiaktivita podvozku velmi dobře, výrazně lépe než běžné semiaktivní podvozky. Je zřejmá okamžitá reakce podvozku, stejně tak reakce zadního kola na události, které se udály na kole předním.

Systém Mupo je již v prodeji. Ceny se pohybují kolem 4000€ a je i varianta pro BMW a jeho telelever (cena setu 3590€).