Suzuki vytváří novou a další iteraci svého úspěšného modelu GSX-S. Poté co uvedlo na trh GSX-S1000X a GSX-S1000GT, tentokrát přichází s motocyklem se vzpřímenou jízdní pozicí, cílící na cestovatele, kteří se rozhodují například mezi Ducati Multistradou a BMW řady XR.

Nová Suzuki GSX-S1000GX nijak nezapře svůj původ. Na první pohled je zřejmé, že si vzala maximum technického základu v sport-toureru GSX-S1000GT. Nové GX se tane jakýmsi předělem mezi tímto GT-čkem a silničním V-Stromem.


K tomu si bere na pomoc tlumiče s vyššími dráhami odpružení a posádce nabídne vzpřímenější jízdní pozici. A není to pouze o délce tlumičů, ale také o jejich vlastnostech. Instalována je přední vidlice Showa EERA, která je doplněna továrním elektronickým paketem Suzuki Advanced Electronic Suspension. Systém si bere data z elektronické měřící jednotky a nastavuje vlastnosti podvozku tak, aby odpovídal zvolenému jízdnímu schématu.

K přední vidlici je napárován zadní monoshock, také značky Showa, v modelu BFRC-lite. Podvozek nabízí vlastnosti systému Skyhook, který pomůže se motocyklu přenést přes rozbitý povrch.

Povozek modelu GX také obsahuje systém Suzuki Velocity Dependent Control, který inteligentně mění vlastnosti podvozku i podle aktuální rychlosti. A také Suzuki Deceleration Damping Control, který napomáhá redukovat potápění přední vidlice při brždění.

Motor je odvozen od závodního GSX-R a je stejný, který pohání GT-čko. Čtyřválcový řaďák má objem 999 ccm a poskytuje maximální výkon 152 koní při 11000 otáčkách. A maximální točivý moment 106 Nm. Ten můžete moderovat prostřednictví tří jízdních režimů. Přes asistovanou/kluznou spojku je přes obousměrný řadící quickshifter je připojen k šestistupňové převodovce a přes řetěz pohání zadní kolo.

Řídítka jsou vytaženy více nahoru a také o 6 centimetrů blíže k řidiči. Oproti V-Stromu jsou ovšem stále dál a poskytují agresivnější ergonomický trojúhelník. Agresivní tvář stroje do jisté míry umravňuje veliké cestovní plexisklo, které je značně odskočeno, aby pod sebou negenerovalo podtlak. A je výškově nastavitelné ve třech polohách.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Cestovní potenciál lze spatřit i v krytech rukou, protivibračních gumách na stupačkách, ve velikých zrcátkách a také v možnosti snadné instalace kufrů. Hodit se jistě bude i veliký 6,5-palcový barevný displej s možností připojení mobilního telefonu.

Suzuki se rozhodně za svůj GX nijak nestydí a přichází s poměrně odvážnou cenovkou. Ta by se mohla v ČR pohybovat nad 400 tis. Kč. Přesto se může jevit jako cena výhodná, protože její technicky přímý konkurent (BMW S1000XR) je o cca 70 tis. Kč dražší. U Suzuki navíc dostanete v ceně již spoustu technických vychytávek, které si u konkurence musíte jinak připlatit ve formě různých balíčků. U dealerů by se nová GSX-S1000GX mohla objevit hned po Novém roce.