Ne, není prvního dubna a tak se tato aktualita může tvářit jako relevantní. Společnost GWM vyvíjí plochý osmiválec s protiběžnými písty, který by měl v budoucnu pohánět veliký silniční křižník pohánějící alternativu k Hondě Goldwing.

Na světlo světa se dostaly nákresy firmy Great Wall Motor, která údajně pro nejmenovaného výrobce cestovních motocyklů vyvíjí dvoulitrový osmiválec. Asi to není nic co bychom mohli na našich silnicích potkat příští týden, ale jak známe číňany, ti plánují na roky dopředu a stejně tak roky před námi bude některý z aktuálních renomovaných výrobců vyrábět veliký cestovní křižník.

gwm1

Připomeňme jen, že se v této zemi již veliké cestovní koráby vyrábí. Můžeme je najít v produkci značky CFMOTO (1250 TR-G), Benelli (1200GT) a nebo také u Brixtonu-Gaokinu (Cromwell 1200). Stejně jako se evropští a američtí výrobci postupně dostávají do vyšších a vyšších objemových hodnot, GWM pracuje rovnou na dvoulitru.

gwm3

Motocykl jako takový je do značné míry zahalen tajemstvím. Čínský miliardář Wei Jianjun (třináctý nejbohatší člověk světa) ovšem dal na sociální sítě krátké video, ze kterého se podařilo vystříhnout snímek, kde přímo v továrně GWM prochází kolem částečně odhalené motorky červené barvy.

gwm2

Na základě tohoto snímku se rozeběhlo pár konspirátorů, kteří projeli čínský patentový úřad, ve kterém našli již předloni zaregistrované patenty - nákresy osmiválcového plochého motoru. Poté se již informace rozcházejí do dvou větví. Jeden ze slídilů se domnívá, že GWM získala na vývoj tohoto motoru zakázku od jednoho z velkých výrobců. Tedy, velkých, z hlediska nikoliv objemu výroby, ale z hlediska toho, že již nyní vyrábí velkoobjemové motocykly. Což poměrně dost drasticky snižuje oblast hledání onoho klienta, vlastně jen na čtyři výrobce.

gwm4

Druhý z novinářů se podle zjištěných informací domnívá, že tento motor a ona červená motorka je dílem samotné Great Wall Motor, která chce tento motocykl uvést coby svou vlajkovou loď a vstoupit na trh motocyklů. Což by bylo pro stávající výrobce nepříliš příjemné, vzhledem k tomu, že GWM disponuje majetkem v hodnotě přes dvanáct miliard dolarů a tedy se rozhodně nejedná o nějakého malého hráče. V továrně GWM se navíc podařilo nafotit torzo onoho motocyklu, v němž je zřetejně umístěn tento osmiválcový motor. Rám stroje velmi připomíná rám nové Hondy Goldwing, včetně systému odpružení.

Ale zpátky k motoru. Osmiválec s protiběžnými písty se v mnohém inspiruje motorem Honda Golwing 1833 ccm. Stejně jako Honda má převodovku umístěnou pod motorem, a také jako Honda je osazen dvouspojkovou poloautomatickou převodovkou. Rozdíly jsou vidět v hlavách, ve kterých má Honda jednu vačku. Motor GWM má vačky dvě. Podobně jako Honda, motor je chlazen dvěma chladiči, které jsou umístěny nad válci. Zadní kolo bude poháněno kardanem.

gwm5