Není to tak dávno, kdy italská společnost Energica vstoupila na trh s elektrickými motocykly. V roce 2014 uvedla svůj debut, model Ego.

V rore 2016 ukázala model Eva a letos model Eva EsseEsse 9 Scrambler. Za tímto krkolomným názvem se skrývá lehce upravený model Eva o některé detaily, které se do jisté míry zaslouží o přídomek Scrambler. Již předchozí model Eva ukázal, že jízda na vysokém kroutícím momentu může být velmi zábavná a nenaskočit do módní vlny scramblerů by bylo od jakéhokoliv výrobce chybou.

Většina elektrickým motorek trpí na příšerný design toho prostoru, kde se obvykle u konvenčního stroje skrývá motor. Energica v tomto místě hostí baterie a snaží se tento prostor rozbít plastovými kapotami plnými úhlů a různých odstínů barev. Scrambler má na rozdíl od čisté Evy jiný systém chlazení baterií a proto jsou tyto kapoty inovované pro lepší průtok vzduchu. Přesto ovšem veliký oválný polep s číslem 9 vyvolává v některých lidech nutkavý pocit se poškrábat za uchem.

Eva poskytovala výkon 135 koní. Scrambler má výkon snížen na 109 koní a poskytuje 180 Nm kroutícího momentu již téměř od nulových otáček. Nabízí čtyři různé jízdní režimy a integrované ABS, které dle těchto režimů upravuje své vlastnosti.  Energica nezveřejnila dojezd. Eva měla dojezd 200km. Scrambler má nižší výkon i kroutící moment a bude mít zřejmě dojezd kolem 250 kilometrů. Rám je příhradový, odpružený tlumičema Marzocchi, které jsou plně nastavitelné. Kola jsou bržděna brzdama Brembo, kde vpředu jsou výborné třmeny Brembo M4. Sedačka má výšku 78 cm.