Z Japonského Hamamatsu přichází novinka loňského podzimu, která dává klasické SV650 více sportovního šmrncu.

S totožným technickým základem s SV650 se nedají udělat zázraky. Otázka zní, jestli je motorka typu café racer v dnešní době lákavým zbožím, nebo jestli japonská továrna trochu nezaspala dobu. Přívlastek X by spíš evokoval stroj s nějakými endurovými schopnostmi. To je ovšem v případě podvozku SV-čka utopií a proto označení X vyznačuje křížence klasického naháče a café racera. Stačilo přidat clip-on řídítka, malý aerodynamický štítek, pár rychlých pruhů na nádrž a máme tady café racera po japonsku.

POSLEDNÍ NOVINKY

Investice do nového stroje nebyla příliš vysoká, protože zůstává i klasické kulaté halogenové světlo. Člověk by očekával alespoň něco ze stylu neo-retro s LED osvětlením. Ale bohužel. Klasické světlo bylo doplněno dvěma LED přídavnými světly, která si můžete naporoučet jako volitelnou výbavu a které trčí pod hlavním reflektorem. Potah sedačky spolujezdce je v podobném odstínu jako podsedlová kapotáž a do jisté míry evokuje pocit aerodynamického bobku.

Nejdůležitější změnou oproti původní SV650 je tedy pozměněná pozice za řídítkami. Motor SV650 je dobrým základem, stejně jako podvozek. Přední tlumiče disponují možností nastavení předpětí pružin a na klasické SV650 fungují dobře. SV650X má ovšem váhu jezdce výrazněji na řídítkách a rozdíl několika kilogramů váhy dostává občas přední odpružení do krajních mezí. Bzdy zůstávají stejné a je škoda že Suzuki neposílila tu přední. Přední brzda má dobrý nástup a dobrou modulovatelnost, ale pro dobrý brzdící účinek je třeba na ní vyvinou důraznou sílu.

Zbytek změn nestojí za řeč. Je to pár estetických pozlátek, které se vlastnostmi, nebo dynamikou stroje nesouvisí. Pro zajímavost - k dispozici bude velmi omezená série X-ter (vycházející ze slova hipster), která bude mít proti čisté X několik změn. Předně - dvojitou koncovku výfuku, hliníkový držák SPZ, LED přední a zadní blinkry, jiná zrcátka a z výroby omotávky výfukových svodů.

Suzuki se snaží vytěžit základ SV650 jak to jde. Vedle SV650X připravuje také SV650 Scrambler, který by mohl přijít letos na trh. Škoda že Suzuki i takto malé změny trvají tak dlouho a není schopna nabízet zákazníkum tyto stroje s vyšší rychlostí. Aby nám Scrambler nedorazil až po post-scramblerovské éře. SV650X bude v prodeji od 15. února 2018


Suzuki SV650X-Ter


Rozdíl je především v řídítkách


Scrambler v přípravě. Dorazí vůbec?