Rok 2021 a termín opětovného zpřísnění emisních limitů se blíží a proto všichni výrobci co chtějí po tomto termínu prodávat motorky již nyní usilovně pracují na splnění limitů Euro 5.

KTM jakožto největší evropský výrobce motocyklů nesmí stát stranou a proto již nyní testuje vývojové prototypy, které Euro 5 splňují. Příkladem toho je testovací mula Super Duke 1290 R, která se již nyní prohání po rakouských silnicích. Na těch má plejádu špiónů server Motorcycle.com, který uvedl několik fotografií nové verze oblíbeného Duke, který by mohl přijít v roce 2020 na trh. Nebo přinejmenším technická řešení čištění výfukových plynů, která jsou na tomto stroji testována.

Na první pohled je zřejmé, že výfukové svody jsou pod motorem namotány zcela jinak, než původní čisté úhledné linie současného 1290R. Nezbytně takto proto, aby se vytvořil dostatečně dlouhý prostor pro nadměrný katalyzátor, který je umístěn po celé šířce motoru pod převodovkou. Lze předpokádat, že takovéto vizuálně nepěkné řešení nebude ve finále vypadat takto a že tento případ je pouhou variantou technické implementace. Případně budou takovéto svody schovány pod designovým krytem. I tak, jak je vidět na fotce, šířka katalyzátoru je natolik nadměrná, že je katalyzátor v důsledku hraničních náklonů podřený.

 

Na stroji jsou současně vidět další změny. Je to předně modifikovaný rám a zcela jiná podsedlová část. Ta není již příhradová jako na současném Duke, ale sešroubovaná pomocí hliníkových profilů, které spínají podsedlový kaslík. Spekulace říkají, že se může do tohoto kaslíku přesunout palivová nádrž a baterie, ABS a MSC si vymění se stávající palivovu nádrží místo. Jiná je taktéž jednostranná kyvná vidlice, která není tolik opulentní a kulatá. Je plošší s odlehčenou spodní příčkou. Větší je i chladič a na kapotáži přibyly zajímavá aerodynamická přítlačná křidélka.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY


 Ve fázi spekulací také je, že v roce 2020 nebo 2021 přijde KTM s variabilním časováním ventilů. Pokud by tedy KTM provedlo na SUper Duke pro rok 2020/2021 takovýto rozsah změn, můžeme se těšit na téměř od základu nový stroj. Nový rám, podsedlovka, kyvná vidlice, motor... všechno jinak.

@Motorcycle.com