Spekulace o tom že Aprilia připravuje nový malý supersport nabírají na otáčkách. A kde je šprochu, tam je pravdy trochu...
O tom že Aprilia chystá malý supersport se spekuluje od loňského podzimu, kdy se na podzimním veletrhu prořekl jeden z jejích představitelů. A to že Aprilii chybí středně veliký supersport, o tom není pochyb. Přitom její RSV4 sbírá úspěch za úspěchem a spekulace tvrdí, že Aprilia vzala motor z RSV4, odpárala zadní válce a připravuje dvouválcový paralel-twin supersport.
Pro úplnost - Aprilia disponuje středním dvouválcovým motorem. Je to ovšem V-twin a ruku na srdce, při objemu motoru 900 ccm není jejho 95 koňských sil žádné supersportovní terno. Pro naháče Shiver je to sice dostatečné číslo, pro poměřování supersportovních pindíků je to ale zoufale málo. RSV4 disponuje výkonem 201 koní při objemu motoru 999 ccm. Sundat zadní válce a dvěma zbývajícím válcům dát objem 800ccm, máme motor, který by mohl konkurovat třeba KTM (Duke 790 R), budoucímu Triuphu Daytona 765, nebo nové Kawasaki Ninja 636.
Spekulace říkají, že nový RSV2 motor by mohl dávat 140 koní. S jeho nižší hmotností a nižší zástavbovou náročností by mohl stroj přijít s menším rámem a celkově nižší hmotností stroje než má současná RSV4. Ta váží 180 kilogramů. Nová RSV2 by se tudíž mohla pohybovat kolem 165 kilogramů hmotnosti. Existence takovéhoto motoru by mohla dát Aprilii nový impuls při stavbě nových naháčů, kdy jak Shiver tak Dorsoduro čerpají z letitých konstrukcí, které by bylo záhodno obměnit.
Aprilia Shiver 900