Honda začala prodávat nový model CB300R, který nahrazuje předchozí model CB300F. V neo-retro kabátku to novince moc sluší.

Předchozí CB300F byla až přespříliš přemodernělá. Hrana na hraně a jeden plast se překrýval s dalším. Navíc, technicky byla až přespříliš zastaralá a tato novinka napravuje reputaci.

Nová CB300R vychází designově z krásného neo retro modelu Honda CB1000R. Inspiraci lze vidět leckde Počínaje LED světly, kryty chladiče, kapličkou přístrojů, nebo podobným výfukem. Samozřejmě, vše zabaleno v menším, dámském až dětském balení.

Novinka má vpředu instalovány obrácené (USD) tlumiče. což se projevuje na mnohem lepší odezvě předního kola než u předchozí generace. To je navíc bržděno radiální čtyřpítkovou brzdou oproti původnímu axiálnímu dvoupístku Hondy CB300F, kdy písmeno F někteří posměváčci vysvětlovali přídomkem "Fail Edition". Škoda jen že Honda zachovala původní brzdovou pumpu. Ta musí nyní živit o dva brzdové pístky víc a nástup brzd je více pozvolný, než by pilot při trochu ostřejší jízdě očekával.

Největší úspěch spočívá ovšem v mnohem nižší hmotnosti, kdy mezigeneračně ztratila tato Honda téměř 18 kilogramů hmotnosti. Motor zůstává stejný, 27-koňový jednoválec o objemu 286 ccm. Výrazně nižší hmotnost posouvá dynamiku stroje a veliký kus dál. Napomáhají tomu lepší brzdy, lepší podvozek a také kratší rozvor, který se podepsal na celkově mnohem lepší manévrovatelnosti než měla předchozí CB300F.

Z pohledu řidiče se dostáváme do devatenáctého roku. Namísto klasických budíků vítá LCD display, jehož dokonalosti chybí jen absence ukazatele zařazené rychlosti. Tento stroj bude povětšinou v rukách nováčků a ti by tuto fičurku rádi viděli. Nováčkům pomůže taktéž chytré ABS, které je řízeno inerciální měřící jednotkou, která moduluje maximální brzdný výkon v závislosti na náklonu motocyklu. Všechna světla stroje jsou z LED technologie, takže jakkoliv te tento stroj menšího vzrůstu, tváří se více než dospěle.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Cena stroje je v ČR 124 900,- Kč