Název Atlas dal Norton svým motocyklům již v roce 1962 a měl být poctou stejnojmenným americkým vesmírným raketám.

nat5

Důvodem bylo, že tyto rakety měly ve své době nejvýkonnější motory na planetě a NASA tehdy kolem nich provozovala silné PR. Na vlně jména se tehdy nesvezl jen Norton, ale dalších spousta firem a různých produktů. Tehdy v roce 1962 měl Atlas dvouválcový motor o objemu 750 ccm, který v nejvýkonnější verzi Berliner dokázal uhánět až 240 km/h. Prodej byl ukončen v roce 1968 a nyní přichází jeho renesance.

nat3 

Nový Atlas 650 je také řadový dvouválec. Mnoho komponent motoru pochází z firemního motoru V4 1200ccm, který Norton používá do svých supersportů. A jak je vidět, oproti původnímu čistě silničnímu Atlasu 750 bude vydán Atlas 650 jako scrambler (Ranger) a jako naháč (Nomad). Atlas se tedy postaví proti scramblerům od Ducati, BMW nebo Triumphu a naháčům jako Monster nebo Thruxton. Ceny by měly začínat na 11300€, což je na 650-tku trochu více, ale přece jenom, tady zákazník opravdu ví, že si připlácí za jedinečnost.

nat1

Měl by být prodáván ve třech výkonostních variantách, kde Ranger má mít 70 koňských sil a Nomad celých 85. Oba modely budou vyráběny na shodném ocelovém rámu na který je napojena hliníková kyvná vidlice. Klasickou linku udržují vyplétaná kola a kulaté přední světlo. Silniční Nomad bude mít kola 17" a scrambler Ranger bude mít přední kolo 19", jak se na endurovější stroje sluší. A také vyšší řídítka s hrazdou, kryt pod motorem a o 30 mm vyšší podvozek s delšími drahami odpružení.

 

nat2

Stroje jsou postaveny na podvozku značky Roarholder, který je plně nastavitelný. Brzdy dostalo na starosti Brembo. Přední 320 mm kotouče brzdí třmeny Brembo M4.32, zadní 260 mm kotouč dvoupístkový třmen stejné značky. Fyzické představení stroje bude na veletrhu v Birminghamu 17 - 25.11.2018, kde bude možnost si stoje i přímo koupit. Za branou veletrhu bude mít Norton připravených 250 kusů k okamžitému odběru.

nat4