Suzuki si podala patent na obrácený motor, který je válci vzhůru a převodovkou dolů.

Slovní spojení "vzhůru nohama" zní vtipně, když motor žádné nohy nemá, ale držíme se našich vyjadřovacích zvyklostí. A ono to není až tak úplně vzhůru nohama, jako má motor stroj Nembo 32, o které jsme psali nedávno. Suzuki umístila motor válci vzhůru, přičemž převodovka směřuje směrem dolů. Toto řešení již před mnoha lety prosazoval Husaberg v modelu FS 570, který měl motor otočený vertikálně o 360° a horizontálně o 70°.


 

U Suzuki je v této souvislosti naznačeno vedení výfukových spalin, které implikují obrácený pohyb vačky a cesty výfukových plynů, které budou vycházet ze zadní části válců. A logicky - na místě nynějších výfukových svodů bude sání a vstřikování, které je napojeno na airbox pod nádrží. Celá myšlenka Suzuki dává smysl, zejména co se týče pohybu médií v motoru. Takovéto umístění motoru přináši největší užitek v koncentraci hmoty. Motor je obvykle nejtěžší v oblasti kliky, která je u klasicky stavěného motoru velmi nízko. A motocykl je tím lépe ovladatelný, čím více hmotnosti je naměstnáno do bodu, kde je těžiště stroje. Toto řešení umožní Suzuki lépe distribuovat hmotnost komponent uvnitř motocyklu a dosáhnout tudíž lepší ovladatelnosti a manévrovatelnosti. 

Co se týče reálné aplikace, od Suzuki nejsou žádné zprávy, že by s tímto řešením v dohledné době počítala v nějakém svém stroji. U Japonců není neobvyklé si řešení pouze patentovat a do reálného produktu ho nikdy neuvést. A zrovna Suzuki je v tomto přeborník.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY