Venkovní teploty šplhají k saharským hodnotám a pro mnoho lidí je jízda v takovýchto podmínkách nepříjemná. Pro určité lidi ovšem nevyhnutelná, protože tropické teploty je zasáhly na dovolené v jižních krajích, nebo že jízda je jejich každodenním chlebem.

Bylo nebylo, za dob dávných jezdili motorkáři ve všem, co se našlo v domácím šatníku. Styloví motorkáři jezdili v džínách. Obezřetní motorkáři jezdili v kůži, nebo ve specializovaném textilním oblečení.

Ve svých 31 letech prodala holanďanka Noraly Schoenmaker všechen svůj majetek, aby koupila Royal Enfield Himalayan a s ušetřenými penězi objela celý svět. Na cestu se vydala posledního prosince 2018 a ke dnešnímu dni má projeto 9 zemí a na kontě 19000 kilometrů.

noraly3

Noraly není v cestování žádná prvnička. Ve dvaceti letech strávila dva roky na cestě kolem světa s batůžkem na zádech, kdy kombinovala dopravu všemožnými způsoby. Po návratu začala pracovat jako geochemička, koupila si Ducati Monster 796 a cestování v sedle motocyklu ji natolik uchvátilo, že se rozhodla cestu kolem světa zopakovat. V sedle Royal Efieldu. Pro tento stroj se rozhodla proto, že rok předtím strávila 3 měsíce po cestách po Indii, kde si Himalayana pronajmula. Po návratu z tříměsíční cesty byla tak nadšená, že se rozhodla si vzít na 5 let v práci volno.

 

noraly4

Prodala dům, Ducati a vše co již nepotřebovala, koupila si jednosměrnou letenku do Indického Delhi, kde si koupila zcela nového Royal Enfielda Himalayan. Nechala si ho vybavit vším potřebným, zakoupila nezbytné vybavení a zúčastnila se týdenního kurzu pro mechaniky značky Royal Enfield, aby si dokázala na cestě poradit s možnými problémy.

 

Líbí se mi jak je motorka levná. Zejména když ji koupíte přímo v Indii. Je velmi snadné ji servisovat, protože má jednoduchou mechanickou konstrukci a minimum elektroniky. Navíc se mi s ní dobře jezdí v terénu.

noraly1

Himalayan byl dovybaven všemi možnými praktickými serepetičkami. Předně to bylo jiné kožené sedlo. Potom chrániče světel, chladiče a nádobek na brzdové kapaliny. Instalována byla řídící jednotka Powertronic, která umožňuje si vybírat mezi dvěma jízdními mapami, které jsou optimalizovány pro různé kvality benzínu na cestách. Nové řídící jednotce sekunduje výfuková koncovka Guservalk, o které Noraly říká, že má zvuk jak rozjíždějící se náklaďák. Řídítka byly zvýšeny a vybaveny vyhřívanými gripy a kryty páček Acerbis. Usídlila se na nich taktéž navigace Garmin. Na boční padací rámy byly instalovány dva pětilitrové kanystry a zadní část motocyklu byla osazena továrně dodávanými kufry, na kterých Noraly veze náhradní pneumatiky.

noraly7

Po startu to vzala Noraly na východ. Aktuálně má projetý Myanmar, Thajsko, Malajsii, pak se přeplavila do Ománu, projela Saudskou Arábii, Kuwait, Irán, Turkmenistán a aktuálně je v Uzbekistánu. Před sebou má, Kyrgyzstán a Tádžikystán. Pak bude přes Rusko směřovat do Evropy.

noraly2

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Noraly dává vzkaz všem cestovatelům - na cestu kolem světa nepotřebujete drahý a složitý stroj. V minulosti jsme jela po ose z Evropy do Asie na malinké Hondě Grom 125. Potřebujete jen jednoduchý a úsporný stroj s jednoduchou konstrukcí, dostatek času a odhodlání takovouto cestu podniknout. Cestu Noraly kolem světa můžete sledovat na jejím blogu www.itchyboots.com, nebo na jejím Youtube kanálu

Svět je plný superlativů a americká firma Klim s nimi také rozhodně nešetří. Někdy zcela oprávněně, jindy jimi doslova plýtvá. Pojďme se podívat na zoubek jejich aktuálně nejlepší adventure helmě.

Sic nám zima pomalu a jistě hlásí ústup před začátkem motorkářské sezóny, ale některým jezdcům sezóna ani neskončila. A ono to tak letí... za chvíli zase bude padat listí a my budeme přemýšlet, jak se zařídit, abychom si období motoradovánek prodloužili.

Když se dva Italové perou, lítají emoce. Na poli motocyklové bezpečnosti se točí veliké peníze. Dostatečně veliké na to, aby se vyplatilo zažalovat svého úhlavního konkurenta a jeho podnikání mu trochu znepříjemnit.

Model Avenger se snaží reagovat na všechny nesourodé potřeby adventure jezdců. Potřebujete kapsu? Máte jich na výběr rovnou jedenáct. Potřebujete zchladit? Nebudete vědět, kterou ventilaci otevřít dřív - je jich na výběr třináct. A takhle to je všude.

Když v roce 1926 kloboučník Hirotake Arai otevíral svou manufakturu na výrobu klobouků, ještě nevěděl až kam ho životní příležitosti zanesou. Jedním z výsledků neustálého vývoje je helma Arai Tour-X4.