Celé porovnání by si zasloužilo slovní hodnocení. A hned na začátek bych vyzdvihl oblbování zákazníků kompatibilitou interkomů mezi sebou. Kompatibilní jsou pouze ty interkomy, které využívají jen a pouze otevřený bluetooth protokol. Typicky čínské interkomy z Aliexpresu, Ebay a cokoliv s cenou pouhých set a tisíců korun. Pokud se bavíme o špičkových interkomech, aby byli jejich výrobci schopni nabídnou zákazníkům funkce nad rámec běžných komunikačních protokolů, musí tuto kompatibilitu hodit za hlavu. Takže, ať vám výrobci říkají cokoliv, kompatibilita je velmi omezená (Cardo, Interphone), nebo dokonce zcela nulová, jako v případě Seny. A pokud už připojíte k interkomu nějaký bluetooth headset, často pouze za určitých podmínek, v omezeném módu, dosahu a s omezenými funkcemi. Ať na straně vaší, nebo na straně toho druhého. Pokud chcete mít rozšířené funkce jako je komunikační síť a daleký dosah bez rušení, musíte instalovat minimálně dvě různá rádia na různých frekvencích. Jak to je, je v tajemství výrobců. Když jsem vznesl dotaz na výrobce PackTalku, bylo mi odpovězeno že "nejsem oprávněn vám odpovědět na tuto otázku". A protože na každém šprochu je pravdy trochu, je to tak a ne jinak.

Pikantní je, že právě onen nejlevnější a nejhorší čínský Interkom, kterého jsem vzal do testu neplánovaně, dopadl co se týče kompatibility nejlépe. Nepočítám Senu, která je vůči okolí vyloženě nepřátelská. Mimo ní se tento levný čínský šmidliphone připojil úplně ke všemu. Ostatně jako stařičký F5MC a také Interphone Tour. Avant a Cardo se navzájem nepřipojili. Ale k Cardu se připojili všichni ostatní, takže bych vinu za nekompatibilitu viděl na straně Avantu.

Cardo PackTalk Bold má jednoznačně nejlepší zvuk, který je zcela z jiné dimenze od svých konkurentů. Fyzicky má parádní zpracování a funkce, které jsou veskrze všechny dobře spravovány skrze vynikající aplikaci v mobilním telefonu. Komunikátor má nejvíce funkcí, které spíše vyplývají z pečlivé softwarové podpory, než z hardwaru jako takového. Instalace komunikátoru do helmy je jednoduchá a je jen třeba dbát na to, aby poměrně tlustá sluchátka měla dostatek prostoru. O PackTalku se nebudu moc rozepisovat, protože toho není moc, co bych mu vytknul. Naopak, mezi nastoupenou jednotkou si vyslouží pochvalu, protože jako jediný přístroj (mimo Seny, která tvrdošíjně odmítá komunikaci s kýmkoliv) se PackTalk Bold byl schopen spárovat jak s Tourem, F5MC, tak i s neznačkovým čínským interkomem za třináct-padesát z aliexpresu. Sice jen v bluetooth režimu, ale byl. Snad jen cena, ta by mohla být u PackTalku Bold nižší.

Interphone Avant je evolucí předchozího Touru. Přináší nové funkce, ale v zásadě nepřináší řešení těch problémů, kterými Tour a i jeho předchozí generace trpí. Zejména tedy prehistorickým systémem připojování jednotek mezi sebou a omezenými možnostmi udržování a navazování spojení již jednou napárovaných jednotek. Dvojitý bluetooth čip je tedy berličkou a lepší sluchátka tou druhou. Sluchátka mají ve středech a výškách výborný zvuk, jakkoliv se nedá říci že dosahují na úroveň Carda. Bohužel stále chybí basy, kterých je oproti minulým generacím trochu více, ale stále ne dost. Chybí pořádný návod k použití a spoustu funkcí jsem musel najít ze svých zkušeností s Tourem, nebo na ně narazit po všemožných eskapádách tlačení, držení, nebo současné držení několika tlačítek najednou. V nastavení jsou věci, o kterých není nic vědět a tak by se opravdu hodila slibovaná mobilní aplikace. Na druhou stranu, Avant disponuje češtinou a tak je pro laika ovládání snadnější, nehledě na to, že mimo párovací proces nepotřebujete nikde šahat na dvě tlačítka najednou, jako je tomu o jeho konkurentů.

Škoda jen nedotažené podpoře výrobce. Chybějící kvalitní manuál a menežovací aplikace se ve výsledné tabulce odráží v citelné bodové srážce v řádcích podpora a ovládání.

Čínský levný komunikátor z Aliexpressu - kandidát na testování kompatibility

Sena je velmi blízká Cardu PackTalk Bold. A to jak zpracováním, tak funkcemi. Zamrzí prakticky nulová kompatibilita se svým okolím, zamrzí obtížná instalace do helmy a zamrzí taktéž sluchátka, která sice díky plechovým středům dobře vyhoví v hovoru, ale jinak nevyhovují při přehrávání hudby. Na druhou stranu boduje podařeným vzhledem a dosahem, který je ze všech tří testovaných interkomů nejvyšší. Překvapilo mě, že se mi obě Seny co jsem měl zapůjčené na testování pod rukama vyply, jakmile jsem po nich chtěl aby práce s nimi trochu odcejpala. Překvapí také hmotnost, protože s klipsnou pod interiér a mikrofonem do otevřené (a vyklápecí helmy - standardní setup od výrobce) váží 171 gramů, což je téměř o třetinu více hmotnosti než má nejlehčí Avant.

Další strana - hodnotící tabulka, ze které vzejde vítěz testu