Venkovní teploty šplhají k saharským hodnotám a pro mnoho lidí je jízda v takovýchto podmínkách nepříjemná. Pro určité lidi ovšem nevyhnutelná, protože tropické teploty je zasáhly na dovolené v jižních krajích, nebo proto, že jízda je jejich každodenním chlebem.

Bezesporu, našinec v takovémto počasí obvykle vymění řídítka za volant v klimatizované kabině automobilu. A pak každý den trčí hodinu v ranní špičce a hodinu v té odpolední, při cestách do práce a z práce. Lék na vysoké teploty je letní oblečení a kdo by ho měl umět lépe, než Italové?

V ruce mám bundu Dainese Super Rider, která je jako dělaná do takovýchto teplot. Proč? Protože je z velké části ušita ze síťovaného materiálu, který umožňuje volný průtok vzduchu. V nabídce výrobce je to jeden z několika modelů, který touto síťovou technologií disponuje. V případě modelu Super Rider se jedná o nejlepší model v portfoliu Dainese. Sázka na vysokou prodyšnost navíc není vykoupena nižší úrovní ochrany jezdce.

Základem bundy je polyamidová textilie, kterou Dainese nazývá Mugello fabric. Ta je tvořena nylonovými vlákny společně s elastomery, které dávají textilii určitou volnost v tahu. Pokud si tedy koupíte bundu přímo na míru, materiál vás příjemně sevře a síťovina je vypnutá, jako byste ji vypnuli do rámu okna. Ramena a lokty jsou pokryty pevnou hovězí kůží Tutu o tloušťce 1,3 milimetru. Aby nebyla bunda designově nudná, je prošívána koženými artefakty, které jsou barveny do několika barevných odstínů. Zadní část ramen má na místě lopatek plochy ze strečového materiálu, aby byla bunda vždy dobře sedící jak ve vzpřímené poloze, tak při sehnutí nad řídítky motocyklu.

Svrchní síťovina má dvojitou hustotu. Veliká oka, která vidíte na fotografiích jsou interně ještě zahuštěna drobnými nitěmi v další síťovině. A aby se skrze tuto svrchní síťovinu až k vašemu tělu neprobojovala lecjaká včelka Mája a neotestovala žihadlem váš imunitní systém, pod svrchním materiálem je ještě jedna vrstva síťoviny jakožto podšívka, která je vyrobená z polyesterové tkaniny Nanofeel Lining. Vnitřní podšívka, kterou dodává Švýcarská společnost Sanitized je antibakteriální, takže i kdyby jste se pod bundou zpotili, nemusíte mít obavu že to v bundě zanechá vážnější pachové následky. Antibakteriální funkci zajišťuje chemický prvek Pyrithion zinečnatý, kterým je podšívka pokrytá. Pro vysokoškolsky vzdělané čtenáře je to C10H8N2O2S2Zn, divákům TV Nova lépe poslouží obrázek:

Prsa, boky zad a spodní část loktů jsou z vnitřku bundy vyztuženy syntetickou kůží a mezi svrchní materiál a touto výztuhou je vložen plát molitanu. Vedle kožených bezpečnostních prvků je tedy i textilní část na exponovaných místech dvojnásobně vyztužena. Naddimenzovány jsou ramenní chrániče. Seshora jsou tvořeny vyměnitelným hliníkovým plátem, pod kterým je vrstva kůže, podšívka a vyjímatelný ramenní protektor. Protektory jsou i na loktech příjemně rozměrově naddimenzovány. Od loketního kloubu dosahují až k rukavicím.

Jako příplatkovou výbavu můžete zvolit páteřový chránič Pro Armor, splňující bezpečnostní Level 2, stejně jako prsní Pro Armor chrániče, pro které jsou připraveny vhodné a rozměrově odpovídající kapsy uvnitř bundy.

Aby nebyla bunda použitelná pouze v horkých dnech, je vybavena vyjímatelnou vnitřní vložkou. Ta je velmi tenká a určitě bych ji nenazýval termovložkou. Po její instalaci se stane z bundy vhodné pro teploty nad 25°C bunda vhodná pro teploty nižší. Stále to ale bude letní bunda. Vyjímatelnou vložku tvoří polyesterový mikroelastický materiál a vnější voděodolná membrána Dainese D-Dry. Takže i když vás chytne v létě deštík a vy máte to štěstí, že máte vnitřní vložku vloženou, ani deštivé počasí vás nezastaví. Rozsah použitelných teplot celé bundy bych pak odhadoval od 15 °C nahoru.

Jak je vidět na fotografiích, bunda má na zádech aerodynamický hrb a je tedy zřejmé, ke kterým zákazníkům míří. Nejvíce vyhoví jezdcům na nahatých a sportovních motocyklech. V případě jízdy ve zcela vzpřímené poloze sice aerodynamický hrb nijak nepřekáží, ale je to přece Italská bunda a styl je na prvním místě. Bunda má prodlouženou zádovou část, aby se při předklonu na motocyklu nevykasala příliš vysoko. V zadní vnitřní části je vybavena zipem, aby se dala sepnout s kalhotami či s riflemi. Spodní část si můžete upravit stahovacím páskem, stejně jako u krku, kde jsou pro to připraveny dva cvočky. A aby byl límec pro jezdce komfortní, jeho vrchní hrana je taktéž obšita kůží Tutu.

Bunda Dainese Super Rider příjemně překvapila úrovní zpracování. Všechny švy jsou s milimetrovou přesností. Nikde není vidět jakákoliv designová nesrovnalost a je vidět, že výroba probíhá v Evropě a nikoliv na dálném východě. Testována na nahaté motorce při třiceti stupních Celsia a obstála na výbornou. A obstojí i v případě pádu. Levnější konkurence je šita z méně kvalitních polyesterů, kdežto Dainese Super Rider je ušita z odolnějších polyamidů a to dokonce včetně síťoviny. Dodané ochranné protektory jsou bohužel ty základní, splňující pouze Level 1 a bylo by to první, co bych vyměnil.

Trochu zamrzí absence náprsních kapes. Ty jsou pouze ve vyndávací vložce. Bez vložky má bunda k dispozici pouze síťované kapsy určené pro vkládání hrudních chráničů. Ty se dají sice použít také jako náprsní kapsa, ale jejich ergonomie k tomu není uzpůsobená, včetně materiálu, ze kterých jsou tyto kapsy ušity. Protektory a menší počet kapes, to jsou snad jediná negativa, která jsem na bundě našel. Celkově se jedná o parádní kousek motocyklové výbavy a pokud chcete jezdit i v parných dnech a není vám lhostejná vaše vlastní ochrana, běžte si ji vyzkoušet.

Cena bundy Dainese Super Rider je 10990,- Kč.

 Yshop

Bundu zapůjčil Yshop.cz - autorizovaný distributor produktů AGV a Dainese

+ vynikající větrání

+ kvalitní textilní materiály

+ zajímavá kombinace protektorů ramen

+ kvalitní zpracování

+ vyndávací vložka s voděodolnou membránou

 

- základní protektory CE Level 1

- sdílené náprsní kapsy s hrudními chrániči