Už jsme si zvykli, že v Bendě sedí parta šílenců, očividně s neomezenými finančními možnostmi. Proto, že z její konstrukční kanceláře padá jedna motorářská šílenost za druhou. A očividně to nemá konce.
V-Twin BD300 Turbo, V4 motor o objemu 500 ccm, nebo V4 motor 1200 ccm se 154 koňmi či jeho zmenšená verze o objemu 950 ccm, v modelu Black Flag. A to nepočítáme komplexní šílenosti typu LFC700 nebo NapoleonBob, byť jsou tyto motorky natolik neobvyklé, až jsou pro jistou skupinu lidí přitažlivé.
Když vezmeme v úvahu někdejší informace z KTM, že ji vývoj jednoho motoru stojí kolem jedné miliardy korun, nedokážeme si ani představit, na kolika miliardách sedí konstrukční kancelář v Bendě, která chrlí jeden motor za druhým.
Nově představuje tři nové motory. Když pomineme nový řadový čtyřválec o objemu 550 kubíků, na scénu se chystá elegantní dvouválec typu boxer. V zásadě o něm víme jen vrtání 76 a zdvih pístu 77 milimetru, krát dva, takže objem válců cca 698 kubíků. Tento motor byl na veletrhu CIMA k vidění již v postaveném motocyklu typu naked Benda P51 Hybrid.
Motor bude Benda dodávat jak v čistě spalovací verzi, ale i v hybridní verzi, která je právě v P51 Hybrid. Ta má vpředu instalován ještě silný elektromotor a pod (jakoby) převodovkou je bateriové úložiště. Proto má spalovací motor "jen" 700 kubíků, protože sílu dodá i elektromotor.
Druhý extrém je řadový šestiválec, který by mohla Benda instalovat do cruiseru podobnému BMW K1600. Jak je obecně známo, Honda udělala se svou DCT (dual clutch) technologií signifikantní krok kupředu a v zásadě ji následovali všichni konkurenti. Benda ale trochu jiným způsobem, protože v toto motoru má být DCT spojka s elektromagnetickým řadícím systémem, který má řadit rychleji, hladce a přesněji.
Současně nejde jen o motor, ale o celou pohonnou platformu, protože Benda ho hodlá využít pro pohon kardanem na jednostranné kyvné vidlici. Opět v tom vidíme ono BMW. Jak bude výkonný samozřejmě nikdo neví, ale dá se očekávat, že bude chtít trumfnout motor BMW z roku 2011 nejen objemem (1686 ccm versus 1649 ccm), ale také výkonem. BMW má výkon 160 koní a Benda by jich mohla mít více.
Samozřejmě nemůžeme ani vyloučit, že se tato platforma neobjeví v nějaké tříkolce po vzoru Can-Am Spyder.
Přece jen, Benda není jen motocyklová fabrika, ale výrazný podíl na jejích prodejích dělají i čtyřkolky. Tak proč nevyjet i s tříkolkou? Budeme se muset nechat překvapit.














