Byly doby kdy jsem opěvovala pětistovky, výkonu mi zde přišlo akorát, abych se s ním dostatečně pobavila po klikatých asfaltkách v Jizerkách a přilehlém okolí... a to až do teď. Šest a půla je zas o kus svižnější a návykovější. No a tahle od Moto Morini v rudé červené se navíc patřičně povedla nejen designově.

Když už držím CFko ve vytočené dvojce asi desátou minutu na plný plyn, tak si říkám, že tohle nemůže úplně dobře dopadnout. Přece jen, hluboký fešfeš dokáže potrápit nejednu motorku, zejména pokud ji chybí koně. A tady bych si jich dokázal představit trochu víc.

Hondě se nedá upřít fakt, že své nemalé vydělané peníze umí reinvestovat do vývoje a prozkoumávání neprošlapaných cestiček. A často do čeho se pustí, nezůstane jen na papíře, ale uvede to v život. Ne jinak by tomu mohlo být i představeného konceptu přeplňovaného tříválce, protože....

Značka Brixton Motorcycles je ve vlastnictví rakouské skupiny KSR Group a dnes přináší zákazníkům celé spektrum motocyklů, přičemž jejich vlajkovou lodí je velkoobjemový klasik Cromwell 1200. S tím se pyšní již dva roky. V této kategorii, jak známo, není příliš konkurence a tak bylo nasnadě, kdy modelu přidají malinko koření a ověsí ho jejich známým příznakem X, který každému modelu z nabídky přináší trochu toho rebelského ducha blízkého scramblerům.

Na Moto Guzzi, konkrétně na Stelviu 1200, jsem najezdil více než 120 tisíc kilometrů. Fabrika na březích italského jezera Como si dala na čas a nový model (pomiňme facelift z roku 2011) přivedla na svět po dlouhých sedmnácti letech. Což znamená, že nové Stelvio znamená zcela nový motocykl, který nemá s tím starým vůbec nic společného. Přesto nelze pominout fakt, že je to motocykl stejné kategorie, od stejného výrobce a stejného jména. A proto se zcela nelze vyhnout srovnání.

Motocykly KOVE jsou v České republice velmi dobře známé, byť ne úplně pod touto značkou. Přesto se jich po našich silnicích prohání stovky a stovky. Značka KOVE přivezla do Čech svůj doposud největší trumf. Velikostí stroje, nikoliv úplně cenou.

Nezdá se to, ale brzdícímu high-endu Brembo Stylema již bude zakrátko osm let. Během nich se tyto špičkové brzdové třmeny dostaly do lecjakých strojů a některé značky si s jejich pomocí i poopravily pošramocené renomé. Některé jiné se ho snažily získat a oslovit zákazníky, kteří hledají nekompromisní brzdný výkon i v motocyklech, které ho tak úplně nepotřebovaly.

Cruisery nejsou v nabídce této firmy nic nového. Však vznikla již v roce 1989 a na kontě jich pár má. Některé se prodávaly i u nás, byť pod jiným jménem, posledních deset let bylo ale ticho po pěšině. Až do loňského podzimu.