Zero chce vyvrátit povědomí o své značce, že vyrábí elektrické motorky, které jsou plné kompromisů. Nový model SR/F je plnohodnotný streetfighter, který vás nenechá na pochybách o tom, že kupujete motorku, u které se nebudete později drbat za uchem.

Už to není ten maximálně efektivní stroj pro geeky, kteří chtějí být za každou cenu in. Nový SR/F je stroj, který v sobě snoubí eleganci, energetickou efektivitu a agresivitu a se kterým vás bude jízda bavit.

 

O pohon se stará inovovaný motor Zero Z-Force 75-10, který má maximální výkon 110 koní při 5000 otáčkách a kroutící moment 190 Nm. Spolehlivosti kupředu jde i jeho konstrukce, kdy je motor pasivně chlazen vzduchem a chybí tudíž technicky komplikované vodní chlazení, jako mají jiní výrobci. Motoru dodávají energii Li-Ion baterie o kapacitě 14,4 kWh, které zajistí městský dojezd 250 km, 200 km při okreskové jízdě, nebo 160 km při dálniční rychlosti. Dojezd se dá ještě zvýšit při instalaci dodatečné baterie Power Tank, která ve městě přidá dalších 65 kilometrů. Maximální rychlost stroje je 200 km/h.

 

Zero chce nalákat zákazníky na kvalitní podvozek. Ten tvoří plně nastavitelná přední vidlice Showa Big Piston o průměru 43 mm. Vidlice mají oddělené funkce a umožňují řidiči si nastavit předpětí odpružení, útlum i odskok kola. Podobně na tom je i zadní tlumič Showa s piggy-back rezervoárem, který je taktéž plně nastavitelný.


Brzdy dodal Španělský specialista J.Juan. Vpředu jsou dva 320 mm plovoucí kotouče bržděné dvěma radiálními čtyřpístkovými třmeny. Zadní kolo brzdí jednopístkový třmen stejné značky, skrze 240 mm kotouč. Brzdící management dostala na starost firma Bosch. Zero implementovalo jejich stabilizační systém MSC zajišťující náklonové ABS.

Na řídítkách jsou ovládací prvky Domino, radiální brzdová pumpa J.Juan a zejména barevný LCD, skrze který lze stroj kompletně nastavovat a ovládat. Zvolit se dají 4 různé jízdní režimy (street, sport, eco, rain) a dalších 10 uživatelsky nastavitelných. LCD je připojený k internetu a skrze internet reportuje majiteli stroje funkce alarmu. Součástí displeje je i turn-by-turn navigace.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Dle druhu nabíječky jsou baterie nabity na 95% již za pouhou hodinu, takže se stačí v poledne zastavit v motorestu na oběd a můžete si užít další stovky kilometrů v sedle. "Plně natankovaný" stroj váží 225 kilogramů a jeho cena by měla začínat na cca 19000 US dolarů bez daně.