PRVNÍ JÍZDA
Sice je teprve půlka roku 2017, Suzuki už ale představila novinky pro modelový rok 2018. Jejím dobře se prodávajícím modelem je litrový V-strom, proto mu Suzuki věnuje hodně pozornosti.

Prapředkem nového V-stromu je Suzuki DR-Z Dakar Rally z roku 1991. Nový model litrového V-stromu si bere z tohoto stroje nosnou designovou inspiraci a dlužno říci, že za těch několik let na trhu zraje jako víno. Celá rodina V-stromů čítá malý model 650ccm a veliký litrový adventure tourer. Tyto modely jsou dále diferencovány více-adventure modely XT s koly s drátěnými výplety a bohatou cestovatelskou výbavou. Celá řada byla pro rok 2018 zmodernizována a prošla drobným faceliftem. 650-tka prošla redesignem dramatičtěji - aby se přiblížila svému litrovému bratříčkovi.

 

Oba stroje mají provedený update motorů, novou elektroniku a unifikovanou nabídku příslušenství. Nový V-strom 1000 je první japonský stroj, který nabízí takzvaný cornering ABS - hodnotný bezpečnostní prvek, který pracuje v součinnosti s jízdními režimy motoru a s kontrolou trakce.  Motor poskytuje 99 koní při 8000 otáčkách a kroutící moment 103 Nm, při splnění norem Euro 4. Nový model poznáte díky ostřejšímu vzhledu revidované kapotáže. Plexištít byl zvýšen o 5cm, navrřeny nové kryty rukou a do konce řídítek byla přidána těžší závažíčka. Hlavní změny jsou ovšem na straně elektroniky, kde byla nasazena IMU jednotka od Bosche - pětiosý akcelerometr, který k ABS přidává fuknci cornering ABS. Přesto Suzuki slibuje jen kosmetickou úpravu ceny a tato nová elektronika tedy nebude pro konečného spotřebitele nijak drahá.


Suzuki V-strom 1000 (2018)

 


Suzuki V-strom 650 (2018)

Co dělá V-stromy populární? Nejsou to nejvýkonnější ani nejlehčí motorky, ani natolik sofistikované jako evropská konkurence. Mají ovšem výborný poměr ceny a výkonu. Chybí jim třeba ride-by-wire, nebo tempomat, nebo semiaktivní či elektronicky nastavitelný podvozek. Za cenu za jakou se ovšem prodávají nekoupíte žádný stroj z evropské produkce. Navíc je V-strom velmi spolehlivým strojem a proto se nemálo zákazníků rozhodlo pro tuto značku.

Nově zrevidované brzdy nesou stále stejný hardware. Radiálně umístěná přední Tokica. Systém Motion Track Anti lock system nepropojuje přední a zadní kola dohromady, takže řidič ovládá obě brzdy nezávisle. Systém ovšem dokáže nastavit brzdné tlaky předního a zadního kola tak, aby motocykl stabilizoval v zatáčecí fázi a zároveň aby nedošlo k podkluzu kol.

Nové systémy přidaly další 4 kilogramy na váze stroje. Mokrá hmotnost 232 kilogramů (s 20 litry benzínu) je i tak oproti konkurenci poměrně nízká.