Skůtrům s dobrodružnou povahou se na trhu daří. U nás prodávaná Honda X-ADV 750 je svého druhu solitér. V asijských zemích se můžeme setkat i s menší Hondou ADV 150. Ta se u nás neprodává a tak Honda přišla s její větší sestrou, dobrodružnou ADV 350. Ta je vybavena podvozkem s vyššími zdvihy odpružení, pneumatikami s hrubším vzorkem a tak již od prvního pohledu láká vyrazit i jinam, než na hladký asfalt.

Zcela nový stroj vychází konstrukčně z velmi povedené Forzy 350. Viditelných společných prvků je však pomálu a Honda postavila ADV 350 jako svébytný a osobitý stroj - není to pouhá Forza 350 na "chlupatých gumách". ADV 350 má svébytný design a podvozek pro dobrodružnější povahy.

Hondu ADV 350 pohání jednoválec o objemu 330 ccm s výkonem 21 kW (29,2 koní) s variátorovou převodovkou.

 

Skútr je vybaven dvoustupňovou kontrolou trakce s názvem "Honda Selectable Torque Control (HSTC)". Ta bude mít co do činění s kroutícím momentem 31,5 Nm, což je velmi zajímavá hodnota.

 

Přední podvozek je vybaven obrácenými vidlemi s průměrem 37 mm značky Showa. Přední vidle sice nejsou nastavitelné, ale za to si můžete u zadních tlumičů nastavit předpětí pružiny.

 

Díky nádrži s objemem 11,7 litrů má skútr dojezd až 320 km. Což z něho dělá jeden z nejlepších skútrů pro cestování. Komplexní design plný hran doplňují kryty rukou, které by u adventure skůtru neměly chybět.

 

Jeho kola jsou 15 palců ve předu a 14 palců vzadu velká a obě jsou opatřena univerzálními pneumatikami. Obě kola jsou vybavena systémem ABS. Štědře dimenzovaný podsedlový prostor nabízí možnost uložení dvou plnohodnotných helem. Tedy i pro běžný nákup je více než dostatečný.

 

Se světlou výškou 145 mm od země si už můžete dovolit nějaké to dobrodružství. Zdvihy odpružení 150 mm vpředu a 130 mm vzadu dávají stroji potenciál pro pohyb v lehkém terénu, takže s ním můžete v klidu vyrazit na lecjakou polní či lesní cestičku.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

 

Přední plexisklo se dá ručně nastavit. Palubka je opatřena LCD displejem s možností připojení k mobilnímu telefonu. Kaslík, kam si můžeme odložit menší věci je navíc vybaven USB Type-C. Odemykání skůtru má na starosti bezdrátový systém Honda Smart Key, který jednak bezdrátově odemyká zapalování, ale také podsedlový prostor a volitelný zadní topcase.