Kawasaki sice deklarovala urychlený úprk k elektrickým motorkám, upřít se ovšem nedá, že benzínové motocykly ji živí právě teď. A kdo chvíli stál, stojí opodál a to Kawa určitě nechce. Proto vylepšuje to, co ji dělá největší reklamu.

Na nedávném veletrhu Kawasaki ukázala inovovanou cestovní H2. Která má přívlastek SX, což značí cestovní motocykl a pak také SE, což označuje "vymazlenou verzi" s elektronickým podvozkem a dalšími fičurkami. Pro rok 2022 si Kawasaki připravila revizi motoru, spojky, výfukového systému a zejména elektroniky. A bohužel také zdražení.

Kompresorem přeplňovaný čtyřválec o objemu 998 kubíků uchvátil nejednoho jezdce, kteří oceňovali lineární zátah. To bylo v inovovaném modelu ještě umocněno revizí výfukového systému, který nyní přidává sílu v nižších a středních otáčkách. Částečně tomu pomáhá i nová vačka s jinou geometrií zdvihu ventilů. Inovovaná byla také spojka, která nyní jde o něco snadněji zmáčknout a zajišťuje volnější průtok spojkové kapaliny, která tudíž pomaleji degraduje, protože se v systému spojky snadněji pohybuje.

SX SE je vybavena odpružením KECS, což je elektronicky nastavitelná přední 43- milimetrová vidlice Showa a zadní elektronicky nastavitelný tlumič. Ty dostali revidovaný software, který řídí semiaktivní systém Showa Skyhook EERA. Nový software slibuje hladší jízdu po nerovnostech a rychlejší adaptibilitu podvozku na stav vozovky. Nová SX SE je vybavena širší sedačkou, vyhřívanými gripy a nově USB zásuvkou pod zadní sedačkou. Lepší brzdný účinek zajistí i nová brzdová pumpa pro přední třmeny. Největší změny se ale objevily na elektronice.

Nejvíce se na nich podílely systémey Bosch. Kawasaki instalovala nejpokročilejší asistenční radarový systém, který zajišťuje funkci adaptivního tempomatu, varování při riziku kolize, detekci vozidel ve slepém úhlu, která využívá LED světel zabudovaných ve zpětných zrcátkách. Všechny tyto systémy de dají deaktivovat, pokud by se s nimi jezdec neztotožňoval. Radarovému systému asistuje ABS systém Bosch 10.3ME s šestiosou měřící jednotkou zajišťující náklonové ABS, náklonovou kontrolu trakce KTRC. Stávající jízdní režimy byly zachovány. Chybět samozřejmě nesmí ani systém měření tlaku v pneumatikách, nebo hillholder pro snadnější rozjezd do kopce. Všechny hodnoty jsou promítány na 6,5-pallcovém barevném TFT displeji.

Stranou nezůstal ani vzhled motocyklu, který pro příští rok dostává jiné LED světla, nová zrcátka, nová přísvitová náklonová světla a samozřejmě nová loga, která Kawasaki před měsícem avizovala. Z výroby bude motocykl obut do pneumatik Bridgestone Battlax Hypersport S22.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY