Před pěti měsíci vydal Can-Am prohlášení, že se hodlá vrátit do segmentu motocyklů. A vzhledem k tomu že se před pár lety podařilo zakoupit intelektuální vlastnictví zkrachovalé Alta Motors, nikoho nepřekvapí druh pohonu.

Návrat ke kořenům, by se dal nazvat motocykl Origin, který je cestovním endurem vybaveným koly o průměru 21 a 18 palců. Hranaté světlo tak má být reminiscencí motocyklů Can-Am z poloviny devadesátých let minulého století. BRP, pod který značka Can-Am patří zvolil pouze "soft launch", tedy jen nástin toho co můžeme očekávat, bez bližších technických detailů.

Zbarvení Originu evokuje barvy Husqvarny Norden, jakkoliv jsou jinak motocykly od sebe na míle a roky vzdálené. Origin má přijít na trh až v roce 2024, kdy Norden již nyní stojí v prodejnách. Přední stavba Originu je čistě offroadová, s 21" předním kolem, tlumiči s vysokými zdvihy a s axiálním dvoupístkovým třmenem a jedním brzdovým kotoučem. Zadní stavba je dramaticky odlišná od toho na co jsme zvyklí - obsahuje letmo uložení zadní kolo odpružené centrální pružící jednotkou.

Stroj bude poháněn elektrickým motorem, který pochází z dílny Rotaxu, který také spadá pod koncern BRP. Dá se očekávat, že pod "kapotami" budou umístěny pouze baterie a motor bude na straně zadní kyvné vidlice, umístěn vedle zadního tlumiče. Což se jistě nepříjemně dotkne jízdních vlastností, protože to zvýší podíl neodpružených hmot.

O výkonu můžeme jen spekulovat. Dá se ale čekat, že Can-Am bude chtít Originem konkurovat motocyklu Zero FXE, který má výkon 34kW a baterii o kapacitě 7,2 kWh. Origin by tak mohl spadat do kategorie motocyklů (řidičských průkazů) A2 a baterie by mu mohla poskytovat dojezd kolem 180 kilometrů. Can-Am prozatím nijak nehovoří o technických specifikacích a hovoří o dubnu 2023, kdy je hodlá uveřejnit.

Na druhé straně stojí čistě silniční roadster Pulse, který s Originem sdílí majoritu technických dílů. Čistě silniční pojetí mu propůjčuje kola o průměru 17", podvozek s nižšími zdvihy a odlišný horní kryt baterie. Oba motocykly by měli mít integrovaný rychlonabíjecí systém odpovídající Levelu 2 EV. Což je bohužel na hony vzdálené Levelu 3, kterým disponuje Harley Davidson Livewire a který umožní nabití baterie v rádu minut.

BRP v posledních pěti letech utratil před 300 milionů dolarů pro výzkum a vývoj elektrifikace jeho produktů. Do toho je započtena i akvizice Alty v roce 2019, která vyústila ve velmi brzké uvedení elektrických motokár na trh. A vyústí i v uvedení těchto nových motocyklů v roce 2024.