CFMOTO čím dál tím více nakukuje do bahnitých drážek. Nedávno představilo koncept elektrické motokrosové motorky a i její veliké cenduro 800MT hraje na trhu cestovních endur významnou roli. Osmistovka ovšem váží nemalá kila a tak milovníkům offroadu bude fabrika již brzy schopna dodat znatelně lehčí alternativu.

Nutno říci, že alternativu, která by se neměla zříci ani dálkového cestování, protože nové 450MT bude osazeno dvouválcovým motorem, který je na ukusování tisíců kilometrů rozhodně vhodnější než jednoválec.

 

Motor rozhodně není žádnou neznámou. Jedná se o agregát, který CFMOTO již nějaký ten pátek montuje do supersportu 450SR, či do naháče 450NK. Tyto stroje jsou natolik lehké, že aby splnily poměr výkonu a hmotnosti pro držitele řidičáku A2, musejí být uměle "uškrceny" na 34,5kW. 450MT má být o něco těžší a taky bychom se mohli dočkat toho "koně" navíc. Stroj by měl dosahovat výkonu 44 koní při 8500 tis. otáčkách. A 44 Nm při 6250 otáčkách.

Ačkoliv neznáme přesné technické specifikace šasi, kvalifikovaným odhadem můžeme říci, že by motocykl měl mít dráhy odpružení kolem 200 milimetrů, z toho vyplývající světlou výšku kolem 220 milimetrů. Letmým pohledem na přední tlumiče vidíme možnost nastavení předpětí pružin a jejich design je nám dost povědomý. Vypadají jako tlumiče KYB, které mají vedle předpětí pružin možnost nastavit i rychlost odskoku kola.

Na pravé straně nad kyvnou vidlicí vidíme kolečko, které by mohlo mít za funkci nastavení předpětí pružiny zadního centrálního monoshocku. Ten by mohl být analogií předních tlumičů a očekáváme na jeho spodní části taktéž možnost nastavení odskoku kola.

Stroj je očividně postaven na zcela novém rámu a nevyužívá tak rámu z naháče NK450. Jen zadní kyvná vidlice vypadá velmi podobně. Podobná se očekává i výbava před řidičem. Tam by měl být stejný TFT barevný přístrojový panel, jaký nalezneme na NK450. Stejně tak i ovládací prvky, u kterých předpokládáme že přibyde tlačítko pro deaktivaci ABS.

Hmotnost je také neznámá a jistě se bude odvíjet od výbavy. Na fotografiích vidíme plně vybavený model, který má jak spodní, tak horní padací rámy a nosiče kufrů. A také oblečený model do typických kufrů CFMOTO. Očekáváme, že plně natankovaný stroj, který by měl pojmout 16 litrů paliva by se mohl vejít do 190 kilogramů.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Nové CFMOTO 450MT nebude mít na našem trhu příliš konkurentů. Konkurovat mu jistě bude přicházející Royal Enfield Himalayan 450, který je ale vybaven jednoválcovým motorem, o výkonu 40 koní. A v dané cenové kategorii třeba i Honda CRF 300 Rally, která má sice výkon pouhých 27 koní, ovšem bude také o nějakých 40 kilogramů lehčí než bude vážit 450MT. Značně levněší by mělo být Voge 300 Rally, které se dá aktuálně pořídit do 100 tis. Kč. CFMOTO 450MT bude ale zcela jiná liga, co se týče výkonu, tak výbavy. A i cenově, protože se očekává cena kolem 160 tis. Kč

Připomeňme, že pro CFMOTO není tento stroj jediným, s kterým byste se mohli v budoucnu pustit do těžšího terénu. Firma má již hotový prototyp modelu 800MTX, tedy cestovního endura s vyšším podvozkem a většími koly do těžšího terénu. Ten bude k vidění již příští týden v Miláně.