Voge 800 Rally bylo překvapením podzimního veletrhu EICMA v Miláně a následně jarního pražského motocyklového veletrhu. Tak nějak se schyluje k tomu, aby se ukázala i u nás na prodejnách.

Crossover, který by měl stát přímo proti Yamaze Ténéré 700, KTM 790 Adventure, CFMOTO 800MT-X či Kove 800X. Přičemž bude o desítky tisíc korun levnější.

vor1

Co dostaneme za necelých 220 tisíc korun? Především motor, který dosahuje ve své kategorii výborného výkonu, nastavitelný podvozek KYB, značkové brzdy Nissin a rozumně nízkou hmotnost. Potom moderní rally vzhled, přední FullHD kameru (nemusí být na všech trzích), kontrolu tlaku v pneumatikách, USB-A a USB-C zásuvky, sklopná zrcátka a bytelný šusplech pod motorem.

vor11

Motor o objemu 798 kubíků je paralelní dvouválec a pro věčné hnidopichy je důležitá informace, že se nejedná o žádnou další iteraci na téma KTM 790. Ale o zcela nový, ve všech směrech na zelené louce vyvinutý dvouválec s nízkou stavbou olejového managemetu. Což znamená, že je motor uložen nízko do rámu, což následně přinese bonus ve formě nízkého těžiště celého stroje a nízkou nádrž před rozkrokem jezdce.

vor2

Maximální výkon 70kW (95 koní) je na horní hranici toho, co se dá dnes rozumně z takovéhoto objemu vyždímat. Je to zcela stejná hodnota, kterou uvádí KTM (790 Adventure) a třeba o 3kW více, než má tabulkově CFMOTO 800MT-X. Točivý moment 81Nm je o malinko nižší, ovšem Rally 800 ho dosahuje již při 6500 otáčkách.

vor7

Motor je umístěn v dvojitém rámu, které se opírá o podvozek od japonské Kayaby. Vpředu to jsou plně nastavitelné tlumiče o průměru 43 milimetrů, vzadu potom nastavitelný monoshock od stejného výrobce. Ten nabídne možnost nastavení předpětí pružiny a odskoku kola.

vor16

Dráhy odpružení 200 milimetrů vpředu a 190 milimetrů vzadu dávají na vědomí, že Voge 800 Rally nesměřuje do nejtěžšího terénu, ale stále je to do jisté míry SUV.

vor4

SUV, ale trochu po dietě, protože i s plnou nádrží váží 213 kilogramů. Do nádrže se mu přitom vejde 24 litrů paliva, takže suchá hmotnost je kolem 198 kilo, což je také rozumná hmotnost na úrovni konkurence. Ne, na Aprilii Tuareg 660 nemá (187 kilo), ale někdo rád ušetří oproti Tuaregu nějakých 70 tisíc korun.

vor6

Přitom se nejedná o úplně malou motorku, protože má rozvor kol 1576 milimetrů. Tedy o nějakých 7 centimetrů více než má KTM, o 4 centimety více než CFMOTO 800MT-X, nebo o 16 milimetrů více než má Honda Transalp 750. Takže zřejmě nabídne solidní prostor pro posádku a pohodlí zejména za vyšších cestovních rychlostí.

vor3

Středobodem je design, který odpovídá názvu Rally. Disponuje tedy vysokým kokpitem, pod nímž je vertikální diplej, který umožní dobrou čitelnost i při jízdě ve stupačkách. Tleskáme Voge že neopomnělo hrazdičku, kam si může náročnější cestovatel upnout další navigaci, pokud by mu nepostačila konektivita na TFT displej z mobilního telefonu.

vor14

Motocykl stojí podle očekávání na kolech o průměru 21 a 18 palců, které obouvají ouzké pneumatik o šířce 90 a 150 milimetrů. Kola jsou bržděna japonskými třmeny Nissin, přičemž to přední rovnou dvěma radiálními čtyřpístky. O klid řídítek se stará rotační tlumič řízení, který je uživatelsky nastavitelný.

vor9

Nebylo by to Rally, aby nemělo vypínatelné některé systémy. Takže jak ABS tak kontrola trakce budou uživatelsky zcela vypínatelné. Prozatím netušíme jak to bude s jízdními režimy. Dvě lanka na plynové rukojeti napovídají, že plyn není "ride-by-wire" a že by se jízdní režimy motoru (palivové mapy) nemusely vůbec konat.

vor15

Na displeji ovšem vidíme nápis NORMAL, který by zase mohl implikovat, že jízdní režimy motoru by nějaké mohly být. Pokud to není jen nějaký Normal-Sport-Rally, který přenastavuje pouze chování kontroly trakce a ABS. Necháme se překvapit.

vor10 

Výška sedačky je 850 milimetrů, odpovídá plus mínut tomu co najdeme u konkurence. Co ní ale nenajdeme je cenovka, která je pod 220 tisíci korunami a to má stroj v sobě i vyhřívané rukojeti i vyhřívanou sedačku.

 

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Takže na první dobrou nám chybí pouze kryty rukou, které ovšem mohou být součástí nějaké lépe vybavené edice - viz černá varianta stroje. Ta má i padací rámy a na nich mlhovky.