KTM uveřejnila statistiku prodejů za první půlku roku 2025. V ní se objevuje přes 100 tisíc prodaných motocyklů.

Přesně 100391 motocyklů prodala KTM za prvních 6 měsíců roku 2025. A aby se dostala blíže ke svým zákazníkům, vytvořila takzvaný Orange Board - 15 vybraných majitelů motocyklů KTM, kteří mají mateřské firmě přinášet více pohledu z vnějšího světa.

k390r5

100 tisíc prodaných motocyklů není na druhou stranu žádné terno, pokud se na toto číslo podíváme ze širší perspektivy. Za stejné období roku 2024 totiž KTM prodala 147 tisíc motocyklů, což v roce 2025 vlastně znamená pokles prodejů o více než 30 procent. 

ktmi1

Další údaj je vlastně ještě horší: prodej nerovná se výroba. Z oněch 147 tisíc kusů v roce 2024 bylo 77 tisíc vyrobených a 70 tisíc ze skladových zásob. KTM dodala dealerům za prvních 6 měsíců roku 2025 pouhých 50286 motocyklů, což znamená, že zbylých 50 tisíc do sta šlo z prodejů a výprodejů skladových zásob u dealerů. Když to vezmeme optikou roku 2023, tak výroba a prodeje roku 2025 jsou dokonce o 56% nižší, protože za prvních 6 měsíců roku 2023 KTM vyrobila 112 a prodala 178 tisíc motocyklů.

K tomu dodává CEO Gottfried Neumeister, že "Přes 100 tisíc prodaných motocyklů v náročném prvním pololetí ukazuje, že naše stroje jsou stále populární na celém světě a jsme zpět na správné cestě".

Myslím že každý si z může udělat z výše uvedených informací svůj vlastní obrázek a nový CEO KTM by si podle nás měl zkontrolovat, jestli nemá za ušima cosi hnědého.

25hq702

KTM v posledním roce výrazně snížila skladové zásoby, přišla o značnou část dodavatelského řetězce, který se nyní snaží obnovit. V rakouských továrnách běžela letos výroba jen dva měsíce a dá se tak odhadnout, že velká část z oněch 50286 motocyklů pocházela z Indie.

kob1

Protože si chce KTM napravit pošramocenou pověst mezi svými zákazníky, ustanovila takzvaný Orange Board. Je to poradní orgán sestávající z patnácti vybraných zákazníků KTM (vylosovaní z 5000 přihlášených zájemců), který má KTM přinést názory zvenčí. Ohledně budoucích očekávání, směřování značky a také má přinést do KTM názory veřejnosti.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

KTM si také potřebuje napravit pošramocenou pověst u svých dealerů. Ti se v posledním roce často přeorientovali z KTM prodejen na multibrandové obchody, protože mizérie KTM jim nevydělala na výplaty. Proto KTM zřídila Dealer Excelence Center, tedy jaký si program, který má dealery opětovně motivovat (holky chlast a chlebíčky?) k tomu, aby ve svých prodejnách dali více prostoru oranžovým motorkám.