BMW má ve svém portfoliu stále neobsazenou díru. A to je segment středně velikých supersportů. Zaplní ji podobným strojem?

Na jedné straně je ve spolupráci s indickou TVS vyráběný naháček G 310 R, který by měl letos dostat sportovní kapoty. Na druhé straně je ultimátní superbike S 1000 RR, který je na špičce současných možností a atmosférických technologií. BMW chybí šestistovkový supersport a jeho vizi se společně s Wunderlichem odhodlal uvést designér Nicolas Petit. Hned na začátku je třeba říct, že Nicolas Petit spolupracuje s Wunderlichem roky a S 675 RR není jeho první vize. Vizí měl mnoho a žádná se u BMW nedostala do finále.

Je ale neděle a můžeme se trochu zasnít a říct si, co kdyby....

Kdyby mělo BMW potentní lehký motor a byla by dostatečná vůle. BMW ale motor nemá. Mohlo by použít dvouválcový motor z F850GS, který má 95 koní, což je o dost větší objem a poměrně málo výkonu na rozumné takové to konkurování. Mohl by konkurovat Hondě CBR 650F, ale zdaleka ne třeba Triumphu, nebo Yamaze R6. Což neznamená, že si BMW nemůže nechat motor od někoho vyvinout, nebo že ho třeba už nemá dávno v šuplíku. Motor v konceptu je čtyřválcový.

Kdyby byl dostatečný tržní prostor lehkých supersportů. Když už se z tohoto segmentu stáhne i Honda (CBR 600 RR), tak na odbytu něco bude. Na druhou stranu, BMW má výborný marketing a z příkladu Triumpha je vidět, že středněobjemové stroje se dají stále dobře prodávat.

 

POSLEDNÍ NOVINKY ZNAČKY

BMW S675RR je vizuálně moderně navrhnutý koncept. Nese DNA svých předchůdců, což může být dobře, nebo také ne - mohl by jít v myšence dál. Petit se neomezil pouze na RR, ale po vzoru S 1000 R a S 1000 XR navrhl adekvátního naháče a stroj kategorie adventure-sport. Petit navrhl přední tlumiče s oddělenými tlumícími ventily a pro RR variantu taktéž s oddělenou tlakovou komorou. Což by dalo tomuto stroji čistě okruhový potenciál podvozku, stejně jako má závodní verze konceptu. Ten by měl být dle Petita oblečen do karbonových kapot a vybaven brzdami Brembo M50 a vyššími.