Rozumný dojezd a možnost se rychle a nepozorovaně přiblížit k nepříteli. To jsou zásadní výhody elektrických endur. Zbrojařský koncern Kalašnikov vybaví takovýmito stroji ruskou armádu.

Motocykl má základ v čínském benzínovém stroji Irbis TTR 250R, který byl Kalašnikovem přepracován - bylo mu vyměněno pohonné soustrojí a posílen podvozek. Motor podává maximální výkon 15 kW a celý stroj je kompletován v Iževsku v leckomu známé továrně produkující za dob Sovětského svazu motocykly značky Iž. Továrnu Kalašnikov zakoupil, zrekonstruoval a začal kompletovat motocykly, z nichž již několik kusů putovalo k Moskevské policii. První várka má dojezd 150 kilometrů a Kalašnikov ubezpečuje, že do roka zvýší dojezd téměř na dvojnásobek.

Pro armády světového formátu přináší elektrické motocykly (a obecně vozidla) úlevu od logistických operací. Například při válce v Zálivu činily logistické náklady armády USA za palivo 35% všech nákladů. A nešlo o jeho cenu, ale o jeho dopravu na bojiště. Proto americká armáda přestavuje Abramsy na hybridní ústrojí a připravuje se na provoz motocyklů SilentHawk. Již před třemi lety totiž bylo možné koupit megawatovou mobilní elektrárnu o velikosti lodního kontejneru na studenou fůzi za cenu pod 1,5 milionu USD. Takováto elektrárna dokáže přes noc nabít 25 Abramsů a stovku motorek SilentHawk.

Rusové nechtějí stát opodál a jakkoliv elektrická motorka Kalašnikov je technologicky na míle vzdálená SilentHawku, jasné pro bude hrát cena. Rusové vždy mysleli ve velkém a není problém přečíslit jakoukoliv armádu - i v počtu elektrických motorek. Čínský Irbis je dodáván jako stavebnice v demontu, s chromovanými ráfky a dráty, což je pro skrytý pohyb v terénu krajně nepraktické. Proto jsou tyto komponenty stříkány na jednotnou barvu. Zelená vojenská, oranžová civilní a bílá - policejní verze.