MV Agusta F4 se zapsala do dějin průmyslového designu. Sám Enzo Ferrari prohlásil že její tvůrce - Massimo Tamburini je Michelangelo motocyklového designu. V roce 2018 její éra končí.

A není se čemu divit. F4 potkáváme ve formě v jaké ji známe již dvanáct let. Za tu dobu vydala MV Agusta 17 různých modelů, velmi často ve 300-kusových limitovaných edicích. Zpočátku to byly stroje s objemem motoru 749 ccm, později již s dospělým objemem 998 ccm. Na svět se také dostala velmi omezená série 100 kusů strojů s motorem 1078 ccm (F4 CC - Claudio Castiglioni) a 100 kusů F4 RR 312, taktéž s objemem motoru 1078 ccm. Agusta se občas blýskla velmi ceněnými edicemi, jako je například Veltro Pista, které se na svět dostalo pouhých 23 exemplářů.

Ředitel MV Agusty Giovanni Castiglioni prohlásil:

   

"MV Agusta F4 tak jak ji známe zmizí z nabídky na konci roku 2018. Usilovně pracujeme na nové F4, která přijde na svět po roce 2021. Pro jeji stavbu použijeme nejlepší materiály, které jdou ovšem za hranice pravidel WSBK a proto se značka z tohoto seriálu stáhne. Navíc jsme si na tomto seriálu ověřili, že mezi počtem vyhraných závodů a počtem prodaných motorek není žádná úměra. Je to i další důvod proč WSBK opustit.

Nová F4, nebo její nástupce bude vyjímečný produkt, který bude využívat technologie, které doposud nepoužil žádný výrobce motocyklů.

Ze závodních tratích ovšem nezmizíme. Pracujeme na tom, abychom naše stroje viděli na startovním roštu Moto2."

 

Lze spekulovat, že nová F4 bude hybridní, nebo bude používat nějaký způsob přeplňování, aby byla soupeřem pro Kawasaki H2R. Giovanni Castiglioni tuto hypotézu nepřímo nakousl, když prohlásil:

"Myslím, že je spousta technologií a nových motorových aplikací, spalování, elektřiny, nebo dokonce hybridních ústrojí, které lze aplikovat do světa motocyklů. Ale velkým výrobcům pro tyto experimenty chybí dostatek odvahy."

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Dá se očekávat, že MV Agusta vydá omezenou sérii, jako tomu udělala Ducati se svou Panigale Final Edition.