Nejen veliké motorky hýbou světem. I malé obsahy mají spoustu fanoušků. Zejména v posledních pěti letech, kdy se vyrojily víceválcové lehké sportovní bajky.

Yamaha nezapomíná na komunitu náctiletých, kteří mají rozum a nehrnou se do výkonově stažených šestistovek. Proč by to dělali, když i motorka o polovičním objemu umí zahrát luxusní sólo? Jedna z nich je "supersportovní" Yamaha R3.

Aby nehrála R3 designové třetí housle, vzali si konstruktéři inspiraci ve větších sestrách. A protože nejenom v motoru se hledají skryté rezervy, rozhodli se je hledat na poli aerodynamiky. Pečlivé testování ve větrném tunelu přineslo snížení aerodynamického odporu o 7 procent a tím pádem ke zvýšení maximální rychlosti o 8 km/h.

Díra pro náporové sání mězi světly neslouží pro sání jak je obvyklé u takovéhoto řešení, ale pomáhá proudění vzduchu k chladiči kapaliny a k lepšímu chlazení motoru. Nová R3 má nové přední USD tlumiče KYB o průměru 37mm. Pro sportovnější pozici jsou řídítka o celých 22 milimetrů nížší, což dává pocit že sedíte víc v motorce, než na ní. Nový design kapotáže pokračuje novým designem nádrže, která je také o 20 mm nižší. Zase je ale o 31,4 mm širší, takže pilot bude mít více roztažená kolena.

Elektronika nového modelu přinesla plně LED svícení a LCD přístrojový panel. Na straně mechaniky je to beze změn. Motor o objemu dvou válců 321 ccm dává maximální výkon 42 koní při 10750 otáčkách a kroutící moment 29,6 Nm při 9000 otáčkách.