Royal Enfield Concept KX bobber je, jak se píše v jeho názvu prozatím jen konceptem. RE na něm bude ladit názory zákazníků a možná se ho jednou dočkáme v sériové verzi.

reb5

Royal Enfiel má z čeho čerpat. Vzhledem k tomu že firma vznikla již v roce 1901, za svou éru vyrobila tolik modelů, že si leckerý může vzít jako předobraz svých moderních modelů. Stejně tak tomu je u modelu KX Bobber, kterému stojí vzorem původní KX z roku 1938. Ten byl vybaven motorem V-twin o objemu 1140 ccm a jak je vidno, až na ruční řazení se Royal Enfield inspiroval v mnohých detailech.

reb3

Stroj je samozřejmě moderně pojatý, s LED svícením, s radiálními třmeny a s kotouči, ale specifická linka prsíček motoru nikomu nezavdá pochybovat, že snaha o přiblížení se 80 let starému modelu byla veliká. Rozdíl je v rámu. Koncept není oproti původnímu KX hardtail, ale má odpružené zadní kolo centrálním tlumičem. Přední tlumič je vyroben z paralelogramové nosníkové vidlice moderního designu. Nesmí chybět jednomístné sedlo a dobová zelená barva která se označuje jako British Racing Green.

reb2

Koncept staví na motoru o objemu 838 ccm, na kterém Royal Enfield pracuje s firmou Polaris Industries (výrobce motocyklů Indian) a v některých detailech, zejména ve tvaru hlav válců je zřejmý jeho původ. Ano, jsou to válce i hlavy z dvouválcového řadového motoru z modelu 650 Interceptor. Na konceptu je tedy prozatím jen maketa motoru se čtyřmi válci. Oproti původním předpokladům není motor vodou chlazený, ale je chlazen vzduchem a olejem.

Myšlenka tohoto stroje je poměrně mladá, protože se na něm začalo pracovat až v dubnu tohoto roku. Takže některé detaily nejsou dotažené do konce a je zřejmé, že se jedná o koncept. Na motoru se opravdu pracuje a Eichler Motors (vlastník Royal Enfieldu) zadal vývoj jeho částí Polarisu. Motor by měl dávat výkon 90 koňských sil, který by se v tomto případě přenášel na zadní letmo uložené kolo řetězem přes šestistupňovou převodovku.

reb4

Přední kolo je bržděno brzdovými třmeny Bybre skrze 300 mm kotouče. Zadní kolo jednopístkovým třmenem Brembo s 240 mm kotoučem ukotveným na stejné straně jako řetěz. I přesto že se jedná o koncept, má stroj již nyní instalován systém ABS. KX bobber by jednou mohl dobře konkurovat takovým strojům jako je Triumph Bobber, Harley Davidson Forty-Eight, nebo třeba Indian Scout Bobber, pokud se ho Royal Enfield jednou uvolí dotáhnout do sériové produkce.

Prozatím říká že se jedná o pouhý koncept který se nedostane do sériové výroby. Na druhé straně šuškanda z veletrhu říká, že do konceptu a do již připravovaného motoru bylo nalito nemálo peněz a že stroj se zcela určitě když ne v takovéto podobě, tak podobě velmi příbuzné dostane do prodeje v budoucnu.