KTM disponuje povedeným dvouválcovým motorem 790 LC8c, který by bylo hřích nevyužít pro supersport střední třídy.

Když KTM stavěla dvouválcový motor 790 ccm, vědělo se, že na jeho základě postavený Duke 790 bude poskytovat 105 koní. Duke 790 R měl dávat koní 115, což se nepotvrdilo, protože prozatím není teto stroj na trhu. Stále probíhá jeho testování. A 115 koní je již na dostřel sportovním čtyřválcovým šestistovkám od Yamahy, Kawasaki či Hondy.

KTM 790 Duke R při testování (červenec 2018)

 


115 koní je sice stále daleko od šestkové supersportovní konkurence, která se pohybuje v rozmezí 123 - 128 koní. Dvouválcový motor LC8c je ovšem lehký a bez vstřikování váží 50,5 kg. Což je o 10-15% méně než váží čtyřválce a tak i výsledný poměr výkon/hmotnost by mohl být na konkurenceschopné úrovni. Nehledě na to, že dvouválcový motor poskytuje svůj výkon (a krouťák) již v nižších otáčkách, což by mohlo být jeho výhodou.

Ale zpět ke spekulacím. Že se něco děje, k tomu přispěl i Luke Brackenbury, PR manažer KTM pro silniční motocykly, který komentoval render magazínu Indias Autos Blog. A jako by za něj někdo dělal jeho práci, komentář doplnil zamyšleným smajlíkem.


A již téměř před rokem se objevily na internetu nákresy detailů, jak by mohla RC790 vypadat. Ty jsou z ruky studenta průmyslového designu Pritama Mandala, který údajně vycházel z informací blízkých indickému partneru KTM - firmy Bajaj. A jak se říká, na každém šprochu je pravdy trochu.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY