Příští rok hodlá KTM dodat na trh 15000 kusů strojů Adventure 790. A cítí, že hlad po lehčích strojích neutichá.

Mimoto že KTM finišuje malý Adventure 390, již se pracuje na dvouválcové pětistovce. Ta by mohla jako první přijít v modelu Duke, jak je v poslední dobou u KTM zvykem a v pozdější době i jako Adventure (490?).

 

Stroj bude kompletně vyráběn v režii indického partnera KTM, ve firmě Bajaj Auto a bude postaven proti lehkým japonským pětistovkám, jako je třeba Honda CB 500, CBX 500, případně řadě Z400 a Ninja 400 od Kawasaki. Ty také disponují dvouválcovými motory a stávající KTM 390 jim obtížně konkuruje, protože je jednoválcová.


Navíc KTM 390 je na vrcholu svého výkonu, který je 32 kW a pro dálkové cestování se přece jen nějaký ten koník hodí, stejně jako i ten válec navíc - na dlouhých přejezdech je dvouválcový motor uživatelsky přívětivější. Pro držitele řidičáku kategorie A2 bude nová pětistovka určitě v dispozici v 35 kW verzi a z dvouválcového motoru by se KTM mohlo podařit vytlačit odhadem tak 45 kW.


Kolekce obrázků ve článku se vtahuje výhradně ke KTM 390 Adventure. Vidíme osazen motor o objemu 373 ccm, který dává 32 kW (cca 44 koní). Téměř jisté je, že Adventure 390 bude mít pro zvýšení spolehlivosti špičkový výkon nižší, aby motor zvládl výrazně vyšší kilometrové nájezdy. Odhad je 39 koní. A kroutící moment 43 Nm by mohl zůstat stejný. Hmotnost bude vyšší, než má Duke 390. Ten váží suchý 139 kilogramů a u Adventure se očekává zhruba 155 kilo. Malý 390 Adventure bude stát na vyplétaných kolech 19 a 17". Brzdy bude stejně jako u Duke dodávat Brembo - skrze svoji levnější značku Bybre.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Slovy samotného nejvyššího v KTM, Stefana Pierera bylo také potvrzeno, že KTM vydá další variantu stroje s motorem 790 - KTM 790 SMT, což by mohla být reminiscence poměrně vzácného modelu 990 SMT. A nebo po vzoru modelu 1290 Super Duke GT VYJEDE SE 790 Duke GT. Nicméně z úst Stefana Pierera vyšlo, že " 790 SMT".