Meguro není v našich zeměpisných šířkách přespříliš známá. Je to způsobeno tím, že se firma stáhla z trhu ještě před tím, než japonští průmyslníci vyhlásili válku britskému motocyklovému průmyslu.

Přitom není Meguro firma, která by nenechala žádnou historickou stopu. Naopak, byla o právě Meguro, která investovala do Harley Davidsonu po velikém krachu na Wall Street a podílela se na udržení HD nad vodou. A bylo samozřejmě něco za něco - na oplátku si vzaha z HD mnohé technologie, zejména co se týče převodovek. Ale i celých motocyklů. Její zakladatel poté dokonce vytvořil a nějakou dobu prodával kopii HD i s V-twin motorem. Největší úspěchy ale měly stojaté jednoválce motocyklů Z97, které zásobovaly japonský válečný průmysl.

Meguro 1951

Po válce stavěla motocykly, které byly často kopiemi britských strojů. Jakkoliv nikdy nebyla největším japonským výrobcem, patřila ji druhá příčka za Hondou. V roce 1960 se spojila se společností Kawasaki a v roce 1962 společně vytvořili holding Kawasaki-Meguro. Ten byl v roce 1964 z marketingových důvodů přejmenován na čistě Kawasaki a značka Meguro při zaplavení Evropy japonskými motocykly již nefigurovala.

 Už víte proč má Kawasaki H2R na čumáku tohle logo?

To se má nyní změnit, protože Kawasaki si znovu registrovala značku Meguro pro produkci motocyklů. Nejen v Japonsku, ale ochranná známka byla podána v Evropě, v USA, Austrálii a na Novém Zélandu. Vypadá to, že by Kawasaki mohla pod touto značkou začít prodávat své klasické modely jako jsou W800,

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY